Strikking

*Krusedullen*

Forelsket i forumet
Jeg har lyst å lære meg å strikke og har nå gått til innkjøp av garn og pinner for å strikke en lue.

men hva betyr dette Strikk ribb 2 rett, 2 vrang?

noen som kan hjelpe?

Jeg har lyst å lære meg å strikke og har nå gått til innkjøp av garn og pinner for å strikke en lue.

men hva betyr dette Strikk ribb 2 rett, 2 vrang?

noen som kan hjelpe?

Har du prøvd å strikke før? Dette betyr at du skal strikke først to rette masker så to vrang så to rette osv. Da blir det seende ut som vrangbandet på en vanlig genser. Hvis du ikke kan å strikke vrangmasker ville jeg ha søkt på YouTube for å se om du finner en video som kan vise deg hvordan du gjør det,,,

Har aldri strikket før. Er ribb det samme som rett?

Nei ribb er det samme som den kanten man ofte har nede på en genser eller nede på en genserarm... Det får du når du strikker to rette og to vrange masker slik det står i mønsteret ditt :) kan du å strikke rette masker? Vrange er det motsatt, men litt vanskelig å forklare... :)

Garnstudio.no har også massevis av flotte teknikkvideoer. Der viser de vrangmasker og vrangbord(ribb) :) lykke til med strikkingen:D

Fant du ut av det?

Området på midten av votten her (det smaleste området) er ribb, men her med en rett og en vrang i stedet for to av hver ;)

ImageUploadedByBV Forum1444425204.386571.jpg

Back
Topp