Strikking. Hvordan ta opp masker rundt hals?

marleen

Forelsket i forumet
Dere flinke strikkedamer.

Hvordan tar jeg opp masker rundt hals? prøvd å søke litt på internett men finner ingenting brukbart. [8|]
Noen som har en god link eller en god forklaring å komme med?

Har nemlig aldri gjort noe slikt før. [:D]

Vet ikke om jeg klarer å forklare, men skal gjøre et forsøk. Jeg plukker ikke masker fra selve strikketøyet, da blir det bare hullete og stygt. Jeg bruker heklenål og en tråd med garn. Stikker pinnen gjennom strikketøyet og henter opp en maske fra garnet. Plukker opp 5-6 masker og så skyfler jeg disse over på en strikkepinne. Var det forståelig?

ORIGINAL: Alma1978

Vet ikke om jeg klarer å forklare, men skal gjøre et forsøk. Jeg plukker ikke masker fra selve strikketøyet, da blir det bare hullete og stygt. Jeg bruker heklenål og en tråd med garn. Stikker pinnen gjennom strikketøyet og henter opp en maske fra garnet. Plukker opp 5-6 masker og så skyfler jeg disse over på en strikkepinne. Var det forståelig?

Veeel.. Nei. [:D] men tror kanskje jeg skjønner... hvor mange masker plukker du opp (med ny tråd gjennom fellingen om jeg har fortått det riktig) for hver maske som er felt?

Tror dette er en av de tingene som er vansklig å forklare men rimelig enkelt å forstå om du kan vise...

Men om det er noen andre som vil gå løs på oppgaven med å forklare meg det så er dere hjertlig velkommen til å prøve.  [8D]

Du har forstått meg riktig. Plukker opp 1 maske for hver felte maske, i utgangspunktet, men det kommer jo an på hva oppskriften sier. Det viktigste er jo at de er jevnt fordelt!

Back
Topp