Strikking er GØY!

Oktoberstorken

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Nesten ferdig med første "prøveprosjekt" - Kjappstrikkadrakt :) Mangler kun knappene.. Nå skal jeg sette i gang med en grå også :D Elsker grått ❤

08109d54d31cd8d2e4631893fb062222

Hva har dere på pinnene for tiden? :)

Så fin! Jeg har så lyst å strikke noe klær, men er ikke spesielt flink.. Holder på med et helt enkelt ullteppe nå, tenkte å se meg om etter en enkel oppskrift på et klesplagg når jeg er ferdig.

Så fin! Jeg har så lyst å strikke noe klær, men er ikke spesielt flink.. Holder på med et helt enkelt ullteppe nå, tenkte å se meg om etter en enkel oppskrift på et klesplagg når jeg er ferdig.

Takk for det :)

Jeg har kun strikket luer før denne her så dette er noe jeg tenker alle kan klare :D Så lenge du kan rett, vrang og felling så er denne her bare barnematen ;)

Nesten ferdig med første "prøveprosjekt" - Kjappstrikkadrakt :) Mangler kun knappene.. Nå skal jeg sette i gang med en grå også :D Elsker grått ❤

08109d54d31cd8d2e4631893fb062222

Hva har dere på pinnene for tiden? :)

Har akkurat samme prosjektet på pinnene. Men mønsteret bak blir ikke riktig når jeg skal felle av fra 58 til 50 masker. Hva gjør jeg feil????

Akkurat strikker ferdig klompelompe kofte til storebror som matcher heldrakten som var ferdig for litt siden :) nå skal jeg begynne å strikke kyse! Det er sååå gøy å strikke! Får ikke nok :D

Har akkurat samme prosjektet på pinnene. Men mønsteret bak blir ikke riktig når jeg skal felle av fra 58 til 50 masker. Hva gjør jeg feil????

6f26e57eff9b6a62467c9dadb3e10233

Når du har de 58 maskene og lengden stemmer så

1) fell av hver 6. omg fra vrangsiden ved å strikke sammen de første to nærmeste maskene etter kantborden

2) strikk sammen de to nærmeste maskene før kantborden på andre siden.

Husk å felle av ved å strikke første/siste masken i perlestrikken riktig etter om den skal være rett eller vrang! Ellers går d skeis ;)

Så fortsetter du å strikke kantbord og perlestrikk i 6.omg før du gjentar prosessen over til du har 50 masker igjen på pinnen.

Ble kronglete det her men håper du skjønte noe av det litt bedre nå :)

Takk for det :)

Jeg har kun strikket luer før denne her så dette er noe jeg tenker alle kan klare :D Så lenge du kan rett, vrang og felling så er denne her bare barnematen ;)
Ligger oppskriften på nett? Har glemt vrang strikk men lærte meg det av videoer sist så skal jaggu klare det igjen :-)

Neste gang vurderer jeg å lage litt "rillestrikk på begge "beina" i tillegg i stedenfor å bare felle av nede ved beina.. :D
Men du skal vel plukke opp masker nede rundt beina, så da kan du strikke riller i stedet for vrangbord. :)

Veldig fin forresten!

Så fin! Flink du er :)
Jeg er nybegynner på strikking og har rett og slett bare lagt opp 170 masker, strikker rett frem, skal bli et teppe :)
Gøy å lage noe, ikke bare kjøpe alt.

Jeg har så lyst til å lære meg å strikke har bøker for nybegynnere og har prøvd å lære online, men jeg tar det bare ikke... Noen tips til en håpløs nybegynner?

Sååå lyst til å lære meg å strikke :( men brukte vanvittig lang tid på å lære meg hekling så lite håp der gitt;)

Back
Topp