Strikking; avfelling bølgemønster

Hønepøne+2

Gift med forumet
Jeg har strikket teppe med bølgemønster og det er bølger over hele teppet bortsett i den kanten der jeg har felt av. Noen som vet hva jeg gjør galt siden det blir nesten rett avfellingskant? Den burde jo vært bølgete den også.

I linken her står det hva jeg skal gjøre for at avfellingen også skal bues, og regner med det er løsningen, men jeg forstår ikke hva de mener:P Er litt fersk i strikkegamet.

"Fell av samtidig som 1.p i M.1 strikkes, da vil også avfellingen bues"

http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=107

Noen som kan hjelpe meg?

Eg har oppskrift av et teppe med bølgemønster og der står det: Når teppet måler 80 cm, slutt som diag viser, strikkes 1 pinne fra retten. Fell passe løst av fra vrangen med rette masker.

Og  man skal slutte på mønsteret med omgangen som er vrangt på retten(rett på vrangen) (Altså omgangen etter at du strikker sammen og kaster).
Elendig til å forklare men skjønte du det nå?

SeHvaSomSkjer! skrev:
Eg har oppskrift av et teppe med bølgemønster og der står det: Når teppet måler 80 cm, slutt som diag viser, strikkes 1 pinne fra retten. Fell passe løst av fra vrangen med rette masker.

Og  man skal slutte på mønsteret med omgangen som er vrangt på retten(rett på vrangen) (Altså omgangen etter at du strikker sammen og kaster).
Elendig til å forklare men skjønte du det nå?

Ok. Har strikket fire rader med rette før jeg felte av, for det stod det hos meg.Kanskje det er problemet da. Takk for hjelpen:)

Back
Topp