Strikketråden

Frostbite

Virgo and moon child ☾
Himmelbarn
♡ Babymais2026 ♡
Er det noen av dere som strikker? Og har dere allerede begynt å produsere? Hva har vi på pinnene? :happy:
Akkurat nå har jeg ingen ting på pinnene, ble akkurat ferdig med en bunadsjakke til meg selv. Det er så mange ting jeg har lyst til å strikke til babyen, men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvor jeg skal begynne! Blant annet er jeg forelsket i Lydia-serien på Strikk.no :Heartpink

Vi har prøvd i nesten 2 år, så har strikket litt i ventetiden. Har strikket litt diverse som dresser, sparkebukser, genser/jakke, lue, sokker og teppe fra nyeste Klompe Lompe boken i nøytrale farger. Akkurat ferdig med et hvit hentesett fra Dale som heter Theo som får lyse blå eller rosa bånd :Heartblue:Heartpink Tror jeg avventer litt til vi vet kjønn med å strikke mer, men det er litt lenge å vente til :love2

Våger ikke strikke helt enda pga tidligere MA og årevis med prøving og IVF. Men har spart et nøste håndfarget garn som skal bli koseklut så snart jeg er trygg på at hjertet slår ❤️

Er ikke en strikker, strikket et par sitteunderlag bare. Har veldig lyst til å lære litt nå fremover, hadde vært så hyggelig å kunne strikke noe til lille i magen selv!

Jeg strikker! Har ikke begynt på noe til klumpen enda. Er veldig i tenkeboksen på hentesett til vår/sommer barn. Har termin i slutten av mai så kommer nok i starten av juni. Haaater å strikke i bomull. Får finne noen lette/korte plagg.

Jeg elsker heldressen og denne gangen skal jeg få strikket rilledressen!

Jeg både strikker og hekler! Men mest glad i å hekle da jeg ikke har prøvd meg nok på mønster og det å strikke plagg. Tenkte å vente til etter TUL 2/10 før jeg begynner på noe. Men aner ikke hva!
Hadde vært så magisk å kunne lage noe til hjemreisen fra sykehuset

Har noen noen fine oppskrifter de anbefaler? Hva brukte du med baby?

Har så lyst til å strikke matchende til søsken

Har noen noen fine oppskrifter de anbefaler? Hva brukte du med baby?

Har så lyst til å strikke matchende til søsken
Syns det er så vanskelig med mai termin. Med januar og mars babyen så strikket jeg olives strømpebukse og den var absolutt favorittplagget!

Kan anbefale Jord Clothing sine oppskrifter, de er helt nydelige og garnet deres klør absolutt ikke ^^
Strikker MYE med Woolly fra JordClothing, veldig glad i garnet.
Har eksem i hus så for å kunne bruke ull så funker hvertfall garnet fra JordClothing:)

Syns det er så vanskelig med mai termin. Med januar og mars babyen så strikket jeg olives strømpebukse og den var absolutt favorittplagget!
Har et juli barn, hadde flere heldresser i Woolly garn (22/10). Brukte dresser på kvelden da vi var ute.

Men akkurat et hentesett i ull trenger jeg, to barn og ikke strikket hentesett selv enda. Så denne gangen skal jeg strikke selv

Jeg liker Ellens hentesett (Petiteknit) og Hjemsettet (fra Lene holme samsøe sin bok). :)
Da skal jeg inn å se på de.

Fått litt øynene opp for YR hentesett fra Strikkeremme.

Vil ha noe litt annerledes enn hva "alle velger", men hadde vært litt stas å hatt matchende til søsken å

Jeg elsker luddistrikk regndråpe hentesett og ullvuggen Ingrid heldress :Heartblue

IMG_2141.jpeg
IMG_2142.jpeg

Sist hadde vi havrebarna Louise hentesett :Heartblue

Føler meg litt creepy som svarer på en så gammel tråd :smiley-ashamed004, men er veldig nysgjerrig på hva dere strikker på nå? :joyful:
Jeg har foreløpig strikket et babyteppe (Endless Evergreen fra Garnstudio) og startet på Billebælue fra Klompelompe (hette/hals med små ører :love017). Men ryker nok på et hentesett eller tre etter hvert, mange fine ideer i denne tråden!

Back
Topp