Strikketråden

Kakaoo

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
❤️Mailykke 2022❤️
Pumpkin Bumps 2025
♡Novemberhjerter 2025♡
IMG_6957.jpegNoen strikkere her inne? :shy: Jeg gleder meg til babystrikk igjen. Hva skal dere strikke? Noen som har startet?

Forrige gang strikket jeg hjerteteppe (begge barna har det) og ankers heldrakt med lue, det blir sikkert i hvert fall det, men kanskje noe annet også?

IMG_6956.jpeg

Vis vedlegget 456384Noen strikkere her inne? :shy: Jeg gleder meg til babystrikk igjen. Hva skal dere strikke? Noen som har startet?

Forrige gang strikket jeg hjerteteppe (begge barna har det) og ankers heldrakt med lue, det blir sikkert i hvert fall det, men kanskje noe annet også?

Vis vedlegget 456383
Ååå, så fine! :) Ja; jeg driver også med håndarbeid, kommer til å lage noe etter hvert. Men det blir hekling og sying! Svigermor strikker veldig pent, hun strikker nok endel til denne og som til de andre barna. Hentesett f.eks :)

Ååå, så fine! :) Ja; jeg driver også med håndarbeid, kommer til å lage noe etter hvert. Men det blir hekling og sying! Svigermor strikker veldig pent, hun strikker nok endel til denne og som til de andre barna. Hentesett f.eks :)
Dette er ikke mine arbeid altså, tok fra oppskriftene :shy: Men veldig fine og enkle plagg!

Hva skal du hekle/sy? Skulle ønske jeg var flinkere til å sy

Dette er ikke mine arbeid altså, tok fra oppskriftene :shy: Men veldig fine og enkle plagg!

Sikkert fine de du lagde og ;)

Hekler sikkert babytøfler og votter, lue, bukser, dress, typisk i ull. Og et vognteppe eller flere :) Samt kosedyr og rangler, vognpynt.

Syr bodyer, bukser og luer tenker jeg. Kanskje heldress. Liker best omslagsbody på de minste så vi får se hva det blir til. Tviler på at jeg orker å sitte ved symaskinen de siste mnd så da må jeg gjøre det unna i løpet av sommeren eller tidlit høst :P

Jeg har laget den Ankersdrakten (var det det den het, tro?) veldig fin!

Jeg liker egentlig veldig godt å strikke! Men hatt en ufrivillig pause like lenge som jeg har vært sykemeldt, og etterhvert på AAP.. Har veldig lyst å ta det opp igjen, er jo så mye fint å lage til de små :shy: :Heartred og vi som får i oktober/november trenger jo varme klær med én gang!

Har dere noen ting på listen?

Lurer litt å den Ankersdrakten som ble vist over, har laget en slik genser, og den ble kjempe fin. Og laget en drakt til et større tantebarn husker jeg.. Kanskje det er varmt og fint for en liten baby i november? :love7

Jeg liker egentlig veldig godt å strikke! Men hatt en ufrivillig pause like lenge som jeg har vært sykemeldt, og etterhvert på AAP.. Har veldig lyst å ta det opp igjen, er jo så mye fint å lage til de små :shy: :Heartred og vi som får i oktober/november trenger jo varme klær med én gang!

Har dere noen ting på listen?

Lurer litt å den Ankersdrakten som ble vist over, har laget en slik genser, og den ble kjempe fin. Og laget en drakt til et større tantebarn husker jeg.. Kanskje det er varmt og fint for en liten baby i november? :love7
Jeg har strikket genser for minsten i den stilen, veldig grei oppskrift synes jeg :) det blir sikkert å lage drakten jeg også

Kanskje dette blir min tid for å lære meg å strikke ordentlig! Mamma er veldig flink å strikke og produserer på «bestilling», så aldri helt følt behovet selv.

Men et babyteppe eller lignende tror jeg at jeg kunne fått til. Kanskje et lappeteppe. Eller noen som har andre tips til en nybegynner :) ?

Kanskje dette blir min tid for å lære meg å strikke ordentlig! Mamma er veldig flink å strikke og produserer på «bestilling», så aldri helt følt behovet selv.

Men et babyteppe eller lignende tror jeg at jeg kunne fått til. Kanskje et lappeteppe. Eller noen som har andre tips til en nybegynner :) ?
Jeg prøvde et "mor signe teppe" som mye første prosjekt mener jeg å huske. Skal se om jeg finner oppskrift og bilde :-)

• Liker
Reactions: vo
HER er oppskriften, kanskje ikke så lett å forstå om man ikke har strikket før, men :bookworm: :hilarious: google Mor signes babyteppe for å se hvordan det ser ut :Heartpink

• Liker
Reactions: vo
Back
Topp