Strikketråd

Jannickefs

Betatt av forumet
It's gonna be May 2019
Ser det er flere som har strikking som hobby.
Har dere begynt å strikke noe til babyen enda, eller planlagt noe? Hvilke farger bruker dere nå før vi vet kjønn?
Har du en favorittoppskrift?:happy:

Er opptatt med andre strikkeprosjekter nå, men tenkte å strikke hentesettet selv denne gangen [emoji4] Tenker da å strikke romper, jakke, lue og knestrømper [emoji7]

Jeg er veldig glad i å strikke
emoji7.png
og er gjerne med og deler inspirasjon og ideer! Men jeg tør ikke begynne strikke noe til bebiss enda. . Litt for tidlig. Men etter 12 uker, begynner jeg sikkert på et nytt pledd. Hvert eneste av barna mine har fått hvert sitt kosepledd som jeg har hatt med på sykehuset..

emoji7.png
og er gjerne med og deler inspirasjon og ideer! Men jeg tør ikke begynne strikke noe til bebiss enda. . Litt for tidlig. Men etter 12 uker, begynner jeg sikkert på et nytt pledd. Hvert eneste av barna mine har fått hvert sitt kosepledd som jeg har hatt med på sykehuset..

emoji7.png

Sorry, pcen oppførte seg merkelig..:facepalm:

Er opptatt med andre strikkeprosjekter nå, men tenkte å strikke hentesettet selv denne gangen [emoji4] Tenker da å strikke romper, jakke, lue og knestrømper [emoji7]
Ja, her hadde jeg lovet å strikke genser til mannen før jeg fant ut at jeg er gravid. Får bare sette i gang!
Så koselig med hentesett!:Heartred Det har jeg strikket allerede. Har hatt babystrikk som hobby en stund, så fikk jeg se om venninner eller jeg fikk baby først :happy:

emoji7.png
Så koselig med eget pledd til hver av barna! Jeg holder på med et pledd i hvitt nå :Heartred

emoji7.png
Så koselig med eget pledd til hver av barna! Jeg holder på med et pledd i hvitt nå :Heartred

samme skjedde visst her når jeg skulle svare deg...:hilarious:

Ja, her hadde jeg lovet å strikke genser til mannen før jeg fant ut at jeg er gravid. Får bare sette i gang!
Så koselig med hentesett!:Heartred Det har jeg strikket allerede. Har hatt babystrikk som hobby en stund, så fikk jeg se om venninner eller jeg fikk baby først :happy:
Gikk litt fort i svingene her, så denne graviditeten kom veldig fort, så har ikke hatt tid til å tenke på det en gang :p Så har ikke strikket babyklær siden eg ventet nr to, så er et par år siden eg hadde bittesmå plagg på pinnene ❤️

Har strikket veldig enkle ting tidligere, men har tålmodighet til en 3-åring. Så strikket en genser opp til bolen, men da ble det brått mer avansert med armer, klipping osv., så den har ligget i en pose i 4 år. Skjønner ikke hvorfor jeg har beholdt den :hilarious: Men kanskje på tide å prøve seg på små enkle strikkeprosjekter :happy:

Tanken er å strikke bukse og jakke,noe jeg aldri har gjort før også tenker jeg å strikke pledd. Må bare bli ferdig med genseren til datteren min først.

Gikk litt fort i svingene her, så denne graviditeten kom veldig fort, så har ikke hatt tid til å tenke på det en gang :p Så har ikke strikket babyklær siden eg ventet nr to, så er et par år siden eg hadde bittesmå plagg på pinnene ❤️
Blir koselig å sitte med disse små plaggene igjen! Og så går det jo nokså fort!

Har strikket veldig enkle ting tidligere, men har tålmodighet til en 3-åring. Så strikket en genser opp til bolen, men da ble det brått mer avansert med armer, klipping osv., så den har ligget i en pose i 4 år. Skjønner ikke hvorfor jeg har beholdt den :hilarious: Men kanskje på tide å prøve seg på små enkle strikkeprosjekter :happy:
Haha, sånn har jeg det med en ullsokk jeg strikket. Ble aldri en til... men babytøy går unna! Sikkert lurt å begynne med noe enkelt ja :happy:

Tanken er å strikke bukse og jakke,noe jeg aldri har gjort før også tenker jeg å strikke pledd. Må bare bli ferdig med genseren til datteren min først.
Er jo så koselig med noen ting vi har laget selv til de små :D Bare det ikke er to der inne, så det blir dobbelt så mye jobb..!

Hva tenker dere om farger?

Skal begynne på det første nå i helgen ❤️ Knapper bak-genser fra ministrikk

Jeg hadde begynt på en lenge lovet Mariusgenser til samboeren rett før vi fant ut at jeg var gravid, så jeg har prøvd å bli ferdig med den så fort som mulig. Neste prosjekt er ei venninne som spurte om en dress til gutten i hennes mage, før hun visste om babyen i min mage! Har en langermet body og en goklumpen jakke fra forrige gang jeg var gravid. Spent på om det blir brukt på maibabyen som kommer! Jeg har brukt farger som petroleum, og over mot grønt. Og en blåfarge som vil oppfattes som lettere lilla på jente. Prøver å velge farger som kan passe til bpde typiske jentefarger og guttefarger. Er ikke så glad i standardiseringen av kjønnsfarger, men regner med å få en del plagg i de fargene som gaver.

Back
Topp