Strikketråd for marsjentene ;)

tøybleiedilla

Flørter med forumet
Jeg elsker å kose meg med strikking og synes planlegging er så kjekt.

Hvilke strikkeplagg skal dere strikke eller få andre til å strikke til ny-babyen?
Det blir jo vinterbabyer så litt gode ullklær er jo kjekt å ha klare

Jeg har litt dilla på naturfargede babyklær akkurat nå, synes det er så pent og så er det jo kjønnsnøytralt så det passer jo fint siden jeg ikke har passert IKM ennå.....

Jeg skal strikke:
* Mor Signes rillestrikket babyteppe i naturfarget tynnt garn (Nøstebarn oppskrift)

* Monsterbukse (jeg liker denne oppskriften:
http://minenterprise.blogspot.com/2010/02/monsterbukse-strikking-del-4-ferdig.html

denne strikket jeg til min søsters gutt:

* Rillestrikket jakke og bukse med seler fra Nøstebarn og lue fra Myk start boken. Jeg er nesten ferdig:

Så håper jeg svigermor kan strikke dåpskjole:
oppskriften ligger på:    http://garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b11&d_id=15&lang=no

11-31

Camelia

25 masker

11-30

Camelia

25 masker

11-15

Camelia
Så må jeg jo strikke noe mer så spam tråden med inspirasjon

kor flink du er :)  har aldri strikket klær. styrer med litt annet da.. men har familie og venner som strikker så den lille blir vel ikke fri...

holder på med en kjole i garnet mandarin petit:) skal overaske bestemoren min, mamma og tanten min med garn, oppskrift, og et kort hvor det står at jeg vil de skal strikke noe til baby når jeg er klar for og fortelle det til dem:) 

Strikking faller sørgelig nok langt utenfor mitt fagområde. Har prøvd flere ganger å strikke et eller annet (som regel skjerf, da det ser ut til at problematikken med å strikke mer en en retning, BÅDE rett og vrang og lage mønster er komplett umulig for meg), men nøstene ligger der ennå og skuler på meg. Har en stor plan om å gi de videre til kommende mormor, så hun får strikke noe. Hentesettet til eldstemann var hjemmestrikket. Likeså et ullteppe for å ha i vogna. Har også en enslig tante som gjerne strikker til storebror. Regner med det blir noe til lille spire også da :)  

Jeg skal sy klær, og strikker noe babykluter, mye flinkere enn det er jeg ikke med strikking:)
Førrige svangerskap kjøpte jeg ull til en ullbukse og genser som mora mi fikk, har sagt at hun endelig kan begynne å strikke dem, håper det virker positivt så at spiren vil bo hos meg i 8 mnd til :)

For en fin tråd!
Jeg holder på med en liten jakke. Har begynt for lenge siden og har hatt en lang pause. Var litt mer avansert enn jeg trodde... Får vel begynne igjen snart. Skulle egentlig gi den bort men nå får jeg se hvem den blir til :)
Hvis jeg blir ferdig med den så blir det kanskje en ullbukse, også har  jeg oppsrift på en fin pose-dress. Og så får vi se hvor mye jeg rekker.

Jeg er igang med dåpskjole til den første vi planlegger nå :) ellers har jeg strikket masse til både tantunger og meg selv (som ligger å venter) :) har liggende en full kiste av babyklær (både rosa/blått/hvit) elsker å strikke :) så babyen får nok av ulltøy

Jeg elsker å strikke. Har allerede noe liggende så jeg har strikket for en stund tilbake.

Men skal strikke noen flere tepper deriblant ett fint vognteppe, lue, jakke, bukse, sokker, kjørepose ++ Har aller mest lyst å strikke kjole, men for vente til vi evt ser kjønnet på UL.

Drømte forresten i natt om at jordmor ga beskjed om at overdreven strikking ikke var bra for barnet emoticon

så flinke:) Jeg har ikke strikket noe nå i det siste. Det siste jeg har strikki er monsterbukse til min lille tøffing:)

kom igjen jenter: Vis bilder av det dere har laget

jeg har akkurat strikket Melkers hentesett til en venninne av meg som venter en gutt i september:

Så flink du er! emoticon
Strikker en del ja, men har ikke tenkt å strikke noe til mini riktig enda, syns det er litt tidlig...
Fikk en hyggelig dame til å strikke dåpskjole til gutten min da han ble døpt

tøybleiedilla: den var fiiiiin!!! :)

Back
Topp