Strikketråd ♡

Jeg har veldig lyst til å strikke noe til babyen, men jeg er så dårlig på strikking. Har en mor som strikker masse men vil prøve å lage noe selv også.

Likte ikke kjappstrikket drakt, hadde et par til Button, så kanskje en enkel genser/bukse eller en annen drakt.

Tar gjerne i mot tips til enkle og fine plagg som ikke er sukkersøte :happy:
sniker fra august 18.

Vil tipse om oppskrifter fra klompelompe. Mange oppskrifter som er lette og går kjapt å strikke. Og for å lære teknikker er garnstudio.com og youtube gode plasser å lære nye teknikker.

For eksempel gromguttbuksa fra klompelompe er enkel. Kun rett og vrang strikk. Og du finner babylue i samme mønster. Og de buksene er knallgode til de små.
 
Jeg synes Klompelompe har mange fine oppskrifter, også på små plagg som luer, sokker og votter:) Hvis man er nybegynner er det jo fint å se resultatet litt raskt i starten:happy:
Takk for tipset :happy: Greit med noe hvor man får litt raske resultat i starten ja- for motivasjonen sin del :hilarious:
 
Hvilke nettsider er deres favoritter til baby og barnestrikk?
Jeg bruker som oftest Petiteknit. Ser knitting for Olive har mye fint også :love017
 
Strikker julegaver omdagen. Gav bort ett par ullsokker med ett mønster jeg fant på pinerest og gjorde om litt på og nå ønsker alle damene/jentene i familien seg det til jul

Ellers har jeg strikket en lue, sokker og votter.... men vet ikke om jeg ble fornøyd da jeg ikke kan å strikke så mye annet enn sokker Må vente litt med babystrikk for da kan jeg ta det med til svigermor å få hjelp. Kommer jeg dit nå med det skjønner a det med en gang
 
Har allerede laget meg en lang strikkeliste. Er ganske kort på vei så har ikke turt å begynne å strikke, men begynner på en Timianshorts i dag :)
 
Hva har du på strikkelisten din?

Timianshorts
Kajaromper fra Klompelompe
Hjertebladbukse
Olives strømpebukser
Praktisk i pastell (bruke opp restegarn)
Løvspretteppe
Bellateppe
Kalinkaromper
Bladrilledress
Olliromper
Lillebrors/Lillesøsters romper
Kjappstrikkadrakt
Kransrilleromper
Bukse fra Ellinors hentesett
Ulike kyser
En eller annen jakke.

Må nok kortes ned litt :)
 
Timianshorts
Kajaromper fra Klompelompe
Hjertebladbukse
Olives strømpebukser
Praktisk i pastell (bruke opp restegarn)
Løvspretteppe
Bellateppe
Kalinkaromper
Bladrilledress
Olliromper
Lillebrors/Lillesøsters romper
Kjappstrikkadrakt
Kransrilleromper
Bukse fra Ellinors hentesett
Ulike kyser
En eller annen jakke.

Må nok kortes ned litt :)
Så mye fint du har på listen :) du får rangere de etter hvilken du har mest lyst å strikke :)

Bellateppe var nydelig, skal se om jeg finner oppskriften så blir den øverst på min liste.
 
Hvilket hentesett tenker dere på?
Jeg synest dette er veldig fint
 

Vedlegg

  • Screenshot_20190209-134014_Messenger.jpg
    Screenshot_20190209-134014_Messenger.jpg
    23,9 KB · Visninger: 30
Har begynt å strikke et babyteppe. Men det tar nok veldig lang tid å bli ferdig med :rolleyes:
 
Til nr 1 (gutt) strikket jeg mye. Ullsett i ulike strørrelser, rompere i ulike størrelser, sokker, luer, votter og babyteppe. Til nr 2 kunne jeg bruke alt om igjen, men strikket eget babyteppe nr 2 og en kjole (jente). Nå med nr 3 er planen eget babyteppe likt som de andre to har (må vente til jeg vet kjønn før jeg kan velge farge). Så er planen bukse og jakke i tynn ull siden jeg har flere sett i tykkere ull.
 
Hvilket hentesett tenker dere på?
Jeg synest dette er veldig fint
Lurer på dette jeg. Hentesettet tror jeg den kommende mormoren skal få strikke :)
 

Vedlegg

  • A246D2B0-0A43-49D7-A0FB-B96C81786E6F.png
    A246D2B0-0A43-49D7-A0FB-B96C81786E6F.png
    131,8 KB · Visninger: 26
Back
Topp