Strikketråd❤️

Nicoline90

Elsker forumet
Februarbarna 2023
Tenkte det kunne være koselig med en strikketråd! Så Januargruppa har det, så hermer litt :laughing002

Jeg holder på med Olives ribbhue! Syns det går treigt å strikke den :laughing002 Men forhåpentligvis blir det Februarbaby, så blir en skikkelig ullunge:Heartred

Vet ikke om innafor, strikker ikke, men syr. Har nettopp handlet inn stoff til stelleveske som skal syes :) Men blir nok mye klær etter TUL

Har SÅÅÅÅÅÅ lyst til å strikke babyklær, men får det ikke til :shifty:
Blir ikke fint.
Eneste jeg klarer å strikke som blir «fint» er baby pledd, men er egentlig litt lei det

Har blitt veldig glad i oppskriftene til Bluum. Tror jeg skal strikke dette settet her både til storebror og til lille frøet ❤️

Har tidligere strikket festdrakt, billebæ kosepose, påskegenser, hunderomper, og rådyrromper derfra. :happy:

Blir ikke fint.
Eneste jeg klarer å strikke som blir «fint» er baby pledd, men er egentlig litt lei det

Øvelse gjør mester! Og så er man gjerne mye mere kritisk til eget arbeid, så tipper det blir finere enn du mener selv :happy:
Ellers kan jeg anbefale de koseposene til Bluum hvis du vil strikke noe enkelt som pledd, men ikke pledd. ☺️

Vet ikke om innafor, strikker ikke, men syr. Har nettopp handlet inn stoff til stelleveske som skal syes :) Men blir nok mye klær etter TUL
Helt innafor:hilarious: Har så lyst til å lære meg å sy! :love017 Så mye søtt man kan sy. Ser masse bilder på insta!

Blir ikke fint.
Mitt blir heller ikke alltid like bra, men bare å øve, øve og prøve en gang til. Tolmodigheta får kjørt seg:laughing002

Har blitt veldig glad i oppskriftene til Bluum. Tror jeg skal strikke dette settet her både til storebror og til lille frøet ❤️

Har tidligere strikket festdrakt, billebæ kosepose, påskegenser, hunderomper, og rådyrromper derfra. :happy:
Det var jo bare helt skjønt:love017:Heartred

Så gøy med en sånn tråd! Elsker å strikke babytøy :angelic: Har allerede strikka litt smått.. en kirsebærbloomer, kirsebærkyse og olives strømpebukse. Blir gøyere når man får vite kjønn syns jeg. Sånn sett gøy med februar-baby, mye strikk:joyful: noen som har en liste over hva de vil strikke? Eller som vet hvilket hentesett dere vil ha?

Så gøy med en sånn tråd! Elsker å strikke babytøy :angelic: Har allerede strikka litt smått.. en kirsebærbloomer, kirsebærkyse og olives strømpebukse. Blir gøyere når man får vite kjønn syns jeg. Sånn sett gøy med februar-baby, mye strikk:joyful: noen som har en liste over hva de vil strikke? Eller som vet hvilket hentesett dere vil ha?
Så kos med babystrikk ja :Heartred kirsebær bloomer står på strikkelista, den er jo bare så nydelig:love017 Holder på med Olives ribbhue, har strikket jakken og kysen garntopia hentesett. Skal strikke hjem hentesettnår vi vet kjønn:dummy1::dummy:

Holder på med en genser til 6åringen fra klompelompe som jeg begynte på i fjor en gang. Mønstret tok så lang tid med 4 mønstertråder samtidig så motivasjon forsvant helt. Nå har jeg tatt den frem igjen for å strikke den siste armen.. Send meg gjerne litt strikkemotivasjon :laughing002

Skulle ønske jeg var mer dreven med symaskina:) eller det er ikke symaskina som egenltig er problmet, men jeg klipper skeovt og ujevnt, og syr defrfor ujevnt fordi jeg syr kant i kant med det jeg har klipt:meh: syr 'firkanta' greier i fast stoff da:D

Nå holder jeg på med en peanuttjakke str 6mnd, i rustfarge (husker ikke bedre navn:laughing001)
Er sååå masse jeg har lyst til å strikke, men det går så sakte med meg! Hat motivasjon barr i perioder, og blir da kanskje en time om dagen, og strikker sakte..

Holder på med en genser til 6åringen fra klompelompe som jeg begynte på i fjor en gang. Mønstret tok så lang tid med 4 mønstertråder samtidig så motivasjon forsvant helt. Nå har jeg tatt den frem igjen for å strikke den siste armen.. Send meg gjerne litt strikkemotivasjon :laughing002
Oi 4 mønstertråder?? Jeg har et par votter jeg har begynt på som kanskje aldri blir ferdig fordi jeg syns 3 mønstertråder ble for vanskelig å få fint.

Så koselig med strikketråd!
Her har jeg ikke kommet så langt i planlegging av strikking til nestemann enda, så er jo supert med inspirasjon her!
Noen som vet om oppskrifter som kommer i str prematur/44? Finner kun oppskrift på luer og sokker..
Nr 1 var bitteliten da han kom (2.3kg) og svømte i prematur klær. Har fått beskjed om at det er mulighet for at nestemann også blir liten. Hvis ikke er det vel alltids et sykehus som trenger prematur strikk tenker jeg :)

Hadde så mange strikkeplaner med forrige som aldri ble noe av. Kanskje jeg plukker opp noen av dem igjen denne gangen :p

Så koselig med strikketråd!
Her har jeg ikke kommet så langt i planlegging av strikking til nestemann enda, så er jo supert med inspirasjon her!
Noen som vet om oppskrifter som kommer i str prematur/44? Finner kun oppskrift på luer og sokker..
Nr 1 var bitteliten da han kom (2.3kg) og svømte i prematur klær. Har fått beskjed om at det er mulighet for at nestemann også blir liten. Hvis ikke er det vel alltids et sykehus som trenger prematur strikk tenker jeg :)
Vet ikke om prematur-strikkeoppskrifter nei, men vet om noen fine symønster for premature om du syr? De kan man sy i ullstoff også :)

Jeg strikker mye, har ingen konkrete planer for baby enda, men har i alle fall lyst til å strikke en Ingrid sweater baby fra PetiteKnit :)

Back
Topp