Strikketips?

bærte

Andre møte med forumet
Morsinstinktet har begynt å slå inn, og jeg har veldig lyst å strikke noe til babyen. Problemet er bare at jeg har glemt det meste når det kommer til hvordan en går frem for å strikke...
Er det noen som har noen tips om bøker e.l. med oppskrifter på søte ting til baby og som i tillegg er tilpasset en "nybegynner"? Gjerne med litt forklaringer og opplæring[;)]

jeg synes denne sida er flott, strikket etter oppskrift for første gang vha disse tipsene [:D]
http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/strikk_index.php

Babyteppe er enkelt, men tidkrevende og derfor noe lite motiverende for en del nybegynnere. (Men, det var det første jeg strikket til knerten også. Det tok TIIIIIIIIIID, men jeg klarte det jo )

enkle oppskrifter finner du f.eks  i boken "myk start". Strikkeskolen på dropsdesign er absolutt å anbefale, der finner du også tusenvis av gratis oppskrifter, men mange av dem virker litt avskrekkende på en som ikke har strikket noe særlig før. Kjenner du noen som kan strikke som kan veilede seg litt, er det slett ikke uoverkommelig.

Hold deg gjerne til ensfarget (eller striper), ikke fargemønster. Og ikke for tynne pinner, da tar det en evighet.

Skal du strikke babytepper må jeg bare anbefale ull/silke garnet til nøstebarn.
Holder på med det nå, å det er så mykt å godt[:D]

Eg anbefaler boka Strikk til Nøstebarn. Eg strikka mitt fyrste oppskrift-plagg frå den boka, og har brukt den MYKJE etterpå. No har eg snart strikka ut boka trur eg... [:D]

ambefaler også nøstebarn og drops ( der er masse fine gratis strikkeoppskrifter). På nøstebarn kan du bestille de oppskriftene du ønsker eller hele boken. Masse fine oppskrifter..

årh jeg vil å lære så strikke..
skal jaggu ta meg en tur på butikken å kjøpe garn å oppskrift jeg altså...
[:D][:D]
kunne jo vært morro med en egen topp tråd der mars jentene strikker..
hehe[:D]

Back
Topp