Strikketips til babyen

Babymirakelet

Flørter med forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Noen strikkere som har planlagt en liste over ting som skal strikkes før den lille kommer?

Liker å strikke men kommer ikke på hva jeg skal strikke.
Har foreløpig strikket et mini augustins babyteppe og noen lillebrors og lillesøster rompere

Jeg skal strikke Garntopia babyteppe eller Bellateppe - klarer ikke bestemme meg :hilarious: Kanskje begge:pompus:
Har myyyye på planen da :shy:
- Sundaysuit
- Olives ribstrømpebukser
- hentesett (venter til vi vet kjønn)
- kyser, sokker og votter
- hjem-jakke

Så mye fine forslag, må også strikkd ett hentesett, men vil vente til vi vet kjønnet så de kan få litt farger annet enn nøytralt

Noen strikkere som har planlagt en liste over ting som skal strikkes før den lille kommer?

Liker å strikke men kommer ikke på hva jeg skal strikke.
Har foreløpig strikket et mini augustins babyteppe og noen lillebrors og lillesøster rompere
Det teppet er så fint! Var det veldig vanskelig? :) Jeg har så lyst å strikke et teppe, men hater at ting tar lang tid. Foreløpig har jeg strikket en «Helt enkel sparkebukse», «Olives slåomjakke» «Minsten kyse», «Hjem-lue» og en «Baby søtnoslue». Gleder meg til å strikke i litt mer farger når vi vet kjønn.

Vi brukte lite strikketøy da guttungen var helt liten. Brukte kun tepper og dress i vogn/bil. En dress som er lett å ta av og på er kjekt. Jeg har strikket veldig lite etter at førstemann ble født, skulle gjerne har strikket noe i større størrelser før han ble født Så det kan jeg anbefale! Nå må jeg bestille fra mammaen min, for ellers blir det ikke noe av (2,5år og har lite som passer til høsten )

Det teppet er så fint! Var det veldig vanskelig? :) Jeg har så lyst å strikke et teppe, men hater at ting tar lang tid. Foreløpig har jeg strikket en «Helt enkel sparkebukse», «Olives slåomjakke» «Minsten kyse», «Hjem-lue» og en «Baby søtnoslue». Gleder meg til å strikke i litt mer farger når vi vet kjønn.
Vil ikke si at det var så vanskelig dersom du har litt strikkeerfaring fra før. Alt stod veldig enkelt forklart i oppskriften :)

Så fine plagg du har strikket, forstår at du vil vente til dere vet kjønnet. Vil og vente med endel ting for jeg liker bedre å strikke med farger enn nøytralt

Vi brukte lite strikketøy da guttungen var helt liten. Brukte kun tepper og dress i vogn/bil. En dress som er lett å ta av og på er kjekt. Jeg har strikket veldig lite etter at førstemann ble født, skulle gjerne har strikket noe i større størrelser før han ble født Så det kan jeg anbefale! Nå må jeg bestille fra mammaen min, for ellers blir det ikke noe av (2,5år og har lite som passer til høsten )
Så greit å ha en mamma å bestille av da Har selv en mamma som strikker masse så tror ungen kommer til å bli bortkjemt med strikkeklær

Sniker litt (har termin 1.april)! Er det noen av dere strikkekyndige som strikket bilstolpose til babyen? :D Vil det bli varmt nok? Kan være kaldt i april! Men synes det er så fint med hjemmestrikk:love017

Last edited:
Sniker litt (har termin 1.april)! Er det noen av dere strikkekyndige som strikket bilstolpose til babyen? :D Vil det bli varmt nok? Kan være kaldt i Nord-Norge i april! Men synes det er så fint med hjemmestrikk:love017
Jeg tenkte om det men er litt usikker hvis vi egentlig trenger det. Men den er koselig tenker jeg. :happy:

Back
Topp