Strikket klær

Blossom83

Elsker forumet
MAI 2013
Noen som strikker til den lille og vil legge ut bilde/link? Synes det er så koselig med hjemmestrikket tøy:) Kanskje litt tidlig for noen, men det er sikkert flere som liker å være tidlig ute eller har noen ivrige bestemødre e.l.;)
 
Oh yes! Det verste er at mye var strikka /påbegynt før jeg ble gravid, faktisk. Har brukt å gi luer og tepper i gave rundt om, alltid med en liten tanke i hodet "tenk om det hadde vært til mitt eget" :) Har ferdig to singleter og en undertrøye i hvit Nøstebarn-ull, mange "djevelluer" i hvitt / brunt / beige i ulike strl, et par bleiebukser, et gult hekleteppe (vognstrl) i babyull, et grått strikketeppe i alpaca. Holder på med Mor Signe teppe i hvitt og to små bukser i alpaca og bomull. Har mange flere planer, men er for lite flink til å holde på med det for tida, blir mye bare å ligge på sofaen. Og så hadde det vært stas å vite kjønn, for endel av prosjektene er litt kjønnsspesifikke. Orker ikke ordne med bilde akkurat nå.
 
Ulltepper er jo kjekt å ha uansett, men jeg lurer på om det blir bruk for mye strikket for min del. Blir jo veldig fort sommer etter at babyen kommer, iallefall for min del( tipper selv at eg føder 20. Mai) Har akkurat lært meg å strikke selv så har veldig lyst å ha noen prosjekter, men det må iallefall være tynt og luftig. Tar gjerne imot tips xsmile3
 
Ulltepper er jo kjekt å ha uansett, men jeg lurer på om det blir bruk for mye strikket for min del. Blir jo veldig fort sommer etter at babyen kommer, iallefall for min del

Man kan jo strikke til etter sommeren også:) Deilig med strikket heldress f.eks på høsten, overgangen fra høst til vinter:))
 
Det er et garn-slag som heter Mandarin Petit, dette er perfekt for sommerklær til små babyer :)
 
Er ikke så flink å strikke selv, så har satt vekk prosjekter til de som liker å strikke :) Svigerinna mi skal hekle oldemorsteppe til lille babyen og mamma skal strikke hentesett slik hun har gjort til de 2 andre.... dette i tilegg til disse:

8-1.jpg

Denne skal svigerinna mi strikke, str 3-6 mnd ca

27-1.jpg

Denne skal mamma strikke, motsatte farger om det blir en jente - dette settet også slik at det passer neste vinter.
 
Her er den kommende bestemor i full gang med strikkingen!
Hun er å har lenge vært ferdig med en mariusdress som på bildet over, 3 luer å 3 par votter, og nå er bunaden også ferdig ;) Bunaden er lik kommende storesøster sin, også fant hun ut at storesøsteren må få seg mariusgenser! veeldig greit med en mor som er glad i å strikke! :D
 
Ja, det går jo selvsagt an å strikke ting til høsten igjen. Har ikke tenkt så langt enda... Trenge nok tida også jeg for er ikke akkurat noen reser på strikkinga. Svigermor derimot produserer som bare det, men hun trenger ikke så lang tid så tror det holder å legge inn bestilling i sommer en gang.

Viss det blir jente har jeg plenti av kjempesøte små jentestrikk som nesten ikke er slitt ( jenta vår er første og eneste barnebarn så mangler ikke akkurat strikkebidrag når svigermor er helt hekta på håndarbeid), men viss det blir gutt så kan det jo være koselig med en jakke eller to, eventuelt noe strikket i bommull. Tenker liksom automatisk tjukk ull når det gjelder strikking, men det trenger det jo ikke være xsmile9
 
Jeg tenker nok litt rart når det gjelder ull/bomull, fordi jeg bruker ull året rundt sjøl, tynn om sommeren da selvfølgelig. De trøyene jeg har strikka er i luftig ribbestrikk og med ganske tynt garn. Og teppet jeg tenker å bruke mest (mor signe) er tenkt som "erstatning" for dyne om sommeren - det er veldig luftig og lett. klærne jeg har tenkt å kjøpe er i ull/silke-blanding, det fungerer ganske svalende når det er varmt. Får krysse fingrene for at babyen ikke reagerer på ulla :) xsmile5 .
 
Back
Topp