Strikket body til mars baby? :)

bibibi

Betatt av forumet
Hei hei :)
Tror dere at en strikket body vil bli brukt til mars babyene? Det er jo en veldig kaldt periode her oppe i nord.. 

Dere som er flink med sånnt, hvilket garn er bra hvis babyen skal bruke det rett mot huden? :)

Ja, hvorfor ikke? Og det finnes eget babygarn, alt etter sesongen det også :)

Jeg har så lyst til å kunne strikke sånne ting! Begynte på en jakke sist jeg var gravid, men motivasjonen forsvant da jeg MA også klarte jeg ikke helt å strikke sammen delene i toppen og på sidene (2 fordeler og en bak/rygg som henger i hver sin pinne og venter på å bli strukket sammen). Så vet ikke helt nå om jeg skal prøve å gjøre ferdig den, eller bare begynne på noe nytt. Er ikke så flink på å lese oppskrifter, skjønner rett og vrang, men der stoppet tekstil-på-barneskolen-kunnskapen min :) Lykke til! P.s. Vet Nøstebarn har både garn og oppskrifter, og de selger jo masse strikkede bodyer osv som går rett på huden..

Har hørt at "myk start" oppskriftene er de enkleste :) Kanskje vi burde lage en egen strikke tråd der vi kan vise hverandre hva vi strikker og få hjelp hvis vi trenger? D

Å DEN VAR FIN!
Men jeg kan ikke strikke mønster :(

Ja, det tror jeg vil bli brukt :-) Jeg tenkte jeg skulle prøve og hekle en body jeg også. Har akkurat lært meg å hekle, og syns det er mye kjekkere en strikking. Enkelt og lære, og du kan variere mye i mønster og masker. Jeg har boken "Heilt hekla", og den inspirerer meg supermasse! Mange fine fargerike oppskrifter til kjøkken, stue, barnerom, stranda, voksne, barn og glamor :-) Bakerst i boken står maskene godt forklart. Anbefaler den! Lag gjerne en hekletråd/strikketråd! Jeg er med!

Jeg skal hvertfall strikke til min spire! :) pickles.no har MASSE fine oppskrifter, vet ikke om de har akkurat bodyer, men det er hvertfall mye bra der. De skriver om oppskriftene er tilpasset nybegynner, litt øvet eller øvet også.. :) lykke til med håndarbeidet!

Myk start-boka (som ble nevnt over her) er også veldig fin forresten. Den brukte jeg mye da jeg strikket til min første :) Da var jeg nybegynner..

Back
Topp