Strikketøy - hentesett, og andre babyklær

Ja, jeg strikker! :D Har alltid tenkt at mamma skal få strikke hentesett når jeg får baby, men nå sliter hun med håndleddet så da må jeg nok gjøre det selv:happy: Har ikke sett etter oppskrift ennå, spennende å følge med om det dukker opp noe her!
 
Jeg har strikket Kjappstrikka drakt (Paelas).
Garnet ble kjøpt i januar da kommende storebror var 4 mnd, men jeg var overbevist om at jeg ikke klarte å lese oppskriften og strikke romperen, så den ble liggende. I mai i år fant jeg frem oppskrift og garn, og det viste seg at det ikke var så vanskelig som jeg skulle ha det til. Nå har jeg strikket denne i str 6 mnd, og så har jeg strikket en i 18-24 mnd som var tenkt at mini skulle bruke nå, men han nekter å ta den på :dead:

Ellers går det i smetteskjerf og luer i julegaver til barn på alder med mini. Babytøy til mini i magen får vente litt til, men ser alltid etter noe spennende å strikke. Jeg er også så heldig at svigermor strikker, så jeg kan legge inn bestillinger der om jeg ønsker.
 

Vedlegg

  • _20170923_195705.JPG
    _20170923_195705.JPG
    309,2 KB · Visninger: 95
Jeg strikker mye. Og gleder meg til å endelig få strikke noe til oss selv [emoji1]
Fin tid å strikke på også da! I sommer og til nå har jeg strikket endre luer og smette-skjerf som blir julegaver til venninner sine barn som er på alder med 2-åringen min. Men må finne litt til babyen i magen også, så tar gjerne imot tips til enkle, og fine plagg som kan brukes til både hverdags og fest :happy:
 
Jeg har strikket Kjappstrikka drakt (Paelas).
Garnet ble kjøpt i januar da kommende storebror var 4 mnd, men jeg var overbevist om at jeg ikke klarte å lese oppskriften og strikke romperen, så den ble liggende. I mai i år fant jeg frem oppskrift og garn, og det viste seg at det ikke var så vanskelig som jeg skulle ha det til. Nå har jeg strikket denne i str 6 mnd, og så har jeg strikket en i 18-24 mnd som var tenkt at mini skulle bruke nå, men han nekter å ta den på :dead:

Ellers går det i smetteskjerf og luer i julegaver til barn på alder med mini. Babytøy til mini i magen får vente litt til, men ser alltid etter noe spennende å strikke. Jeg er også så heldig at svigermor strikker, så jeg kan legge inn bestillinger der om jeg ønsker.
Å, så fin den var! :happy: Jeg har strikket litt forskjellig til baby allerede, en jakke og en lue, små sokker - prøvde i 11 mnd så var fint å "øve" litt tilfelle den satt, og det gjorde den! Kjekt med flere i familien som strikker.. :happy:
 
Jeg strikker. Og begynt på hentesett, selv om jeg ikke kan senke skuldrene helt ennå. Tenkte om det blir jente så syr jeg på rosa knapper og gutt brune eller blå:)
0b3fc357452db21dfb1cdaf254d61ff1.jpg
 
Jeg strikker også! Har klompelompebok nr.2, men ikke begynt til mini enda. Men gleder meg veldig! [emoji4] Blir litt lettere når ikke det er hemmelig lengre.
 
Jeg strikker. Og begynt på hentesett, selv om jeg ikke kan senke skuldrene helt ennå. Tenkte om det blir jente så syr jeg på rosa knapper og gutt brune eller blå:)
0b3fc357452db21dfb1cdaf254d61ff1.jpg
Så fint!!
Jeg strikker. Og begynt på hentesett, selv om jeg ikke kan senke skuldrene helt ennå. Tenkte om det blir jente så syr jeg på rosa knapper og gutt brune eller blå:)
0b3fc357452db21dfb1cdaf254d61ff1.jpg
Så fint!! Brunt er pent altså, og det er safe uansett kjønn. Små fargedetaljer i knappene blir bra!
 
Jeg strikker også! Har klompelompebok nr.2, men ikke begynt til mini enda. Men gleder meg veldig! [emoji4] Blir litt lettere når ikke det er hemmelig lengre.
Jeg har også en Klompelompebok, men usikker på hvilket nummer i rekken den er. Det er masse fint i de bøkene, og nå ønsker jeg meg den nyeste!
 
Jeg strikker mye. Ikke strikket noe til den i magen, men storesøsken får mye. Akkurat nå holder jeg på å strikke for min søster som venter baby i januar.
 
Disse babybootiesene er kjempesøte, og ikke så altfor vrien å strikke. På nettsiden her vises det med bilder også - helt genialt om man er nybegynner :joyful:
Jeg har tre par liggende som egentlig skulle være gaver til babyene til venninner, men ble aldri ferdig med de i tide :wtf:
De får jeg bruke selv :happy:
Skal strikke litt flere nå, for jeg har en venninne som venter en baby i desember :dummy:

http://strikkogtoys.blogspot.no/2013/02/babysokk-trinn-for-trinn-illustrert.html?m=1
 
Back
Topp