Strikkere?

Mialille

Forumet er livet
Åh, så herlig den var! Den blir nok kjempefin til lillesøster :) Strikker du slik at den passer fra nyfødt?

Jeg er snart ferdig med en drakt i fersken og hvit, som er lik den jeg strikket til den kommende storebror. Tenkte å brukt det som hentesett. Da får lillegutt arve etter storebror, også får lillejenta lik bare i "rosa" istedet for blått :) Det er sparkebukse, jakke, sokker og lue i settet.

Jeg har strikket endel, og kommer nok til å fortsette å strikke endel.. Har strikket ferdig hentejakke og sokker. Holder på med bukse og kyse for tiden.. Har en kjole som ligger litt på vent og noen babytepper, men prioriterer nå hentesettet først.

Jeg har begynt å få væske i hendene og verk pga en stoffskiftesykdom så er vondt å strikke for tiden, men jeg skal hvertfall klare det jeg har startet på nå.. For det har jeg bestemt meg for uansett hvor vondt det er...

Flangre skrev:
Åh, så herlig den var! Den blir nok kjempefin til lillesøster :) Strikker du slik at den passer fra nyfødt?

Jeg er snart ferdig med en drakt i fersken og hvit, som er lik den jeg strikket til den kommende storebror. Tenkte å brukt det som hentesett. Da får lillegutt arve etter storebror, også får lillejenta lik bare i "rosa" istedet for blått :) Det er sparkebukse, jakke, sokker og lue i settet.

Strikke i den misnte størrelsen ja. Bruke ikke å være så varm her i begynnelsen av sommeren, eller i slutten når det går mot høst, så e litt greit med litt varme klær. :)
Det blir ikke et hentesett da, det skal svigermor strikke. Ho strikka til storesøster, så ho ville strikke til lillesøster også. :) Og det får ho lov til. :) Så kan æ konsentrere meg om strikk fra høsten og utover til både store og lillesøster, og til oss voksne. :) 
Så blir ikke så mye babystrikk i den minste strørrelsen på meg. :)

Stilig med like klær også. Det skal jentene få fra høsten av. Tenkte å strikke stjernedress til lillesøster, og stjernegenser og bukse til storesøster, i rødt og hvitt, så kan de ha det på seg når vi skal ta julebilder. :) 

Skinnende Perle skrev:
Jeg har strikket endel, og kommer nok til å fortsette å strikke endel.. Har strikket ferdig hentejakke og sokker. Holder på med bukse og kyse for tiden.. Har en kjole som ligger litt på vent og noen babytepper, men prioriterer nå hentesettet først.

Jeg har begynt å få væske i hendene og verk pga en stoffskiftesykdom så er vondt å strikke for tiden, men jeg skal hvertfall klare det jeg har startet på nå.. For det har jeg bestemt meg for uansett hvor vondt det er...

Kjenner også her at vann er begynt å finne frem til fingrene, men har ikke vondt enda, heldigvis. Så tenker å starte på slike "store" og fine prosjekt før det blir for ille. :) 

Den var kjempefin!! Jeg strikker ikke selv dessverre, men bestiller mye av moren min.
Har bestilt vognteppe lue og genser til nybabyen :)

Men jeg syr selv så litt kreativ er jeg

Den er så fin! Har lyst på den selv også, men jeg er ikke verdens mest rutinerte enda :p
Lilleputt får mor signe teppe som enten jeg eller moren min skal strikke, min bestemor strikker et nydelig sett til høsten/vinteren, min mormor skal prøve seg på dette teppet

Jeg har heklet en jakke og skal prøve å  strikke et par slike bodyer

Også får han arve denne dressen etter mini, som forøvrig er den fineste dressen jeg har sett :p Jeg er sååå glad i den! Bestemor som har strikket :)

Jeg har ikke strikket stort annet enn skjerf og pledd, men har store ambisjoner :-)
Jeg jobber for tiden med en hettegenser til storesøster, og håper jeg får den ferdig før den blir for liten...
Neste prosjekt er da en bilstol-pose til lillebror, samt å brodere advents-kalender.
den kalenderen er et 3 måneders prosjekt, for jeg startrt litt høyt med storessøter, og lillebror kan jo ikke ha noe dårligere.

Jeg har tenkt å starte på babyklær strax.. Må bare finne noe jeg virkelig liker først!
Også holder jeg på med en overdel til meg selv som jeg må få ferdig først :p
(jada, strikke overdel til seg selv når man er gravid og magen bare vokser er sikkert kjempesmart :P )

Så flinke dere er! Jeg strikker bare tepper jeg.. Lillegutt fikk et grønt, og ett blått, men lillesøster får nok bare ett teppe gitt.. I rosa og lilla. Rekker ikke mer, og vet ikke om jeg rekker å bli ferdig med det ene engang... Men lillegutt fikk et nydelig sett med ullbukse, ulljakke, sokker og lue fra ei på jobben som helt fint går til jente også. Det er i brunt og grønt, med litt svart og hvitt også. Dette er tykk ull, og er strikket så stort at det skal passe første vinteren, og faktisk både vår og høst igjen etter fylte ett år. Men mulig det kommer noe mer fra strikkeglade damer på jobben ;)

Currrlysue skrev:

Den dressen dær har vi å litlemonkey, så den får lillebror arve :)

elelrs så holder jeg på med en strikkejakke med krone og hjerte på. har hekla en jakke og nesten færdig med en dress :) Skal bynne på teppe så snart jeg er færdig med dressen :) Kan ikke ha for mye pågang samtidig ;) Men må ha mer en enting for da blir jeg ikke så lei ;) 

http://www.sandnesgarn.no/ProductPage.aspx?ProductId=104 jakken dær, på tema 5 :) 

Den e jo kjempe-skjønn. :) 
Æ syns det ser så vanskelig å strikke når det blir hull her og der. For æ kan ikke kast (enda).
Men i den dressen æ strikke, så skal det jo knappehull til, så da lære æ meg det, håpe æ. :P 

*Marie* skrev:
Jeg har tenkt å starte på babyklær strax.. Må bare finne noe jeg virkelig liker først!
Også holder jeg på med en overdel til meg selv som jeg må få ferdig først :p
(jada, strikke overdel til seg selv når man er gravid og magen bare vokser er sikkert kjempesmart :P )

Deeet hadde æ også plana om, helt til ei på ei strikkesida på facebook sa at æ heller skulle kose meg med babystrikk, og nu gjør æ det. :) 
Så kan æ begynne på genser til meg sjøl når æ e ferdig med babystrikk. :) For da e den jo ferdig til høsten. :) 

Har planer om å strikke/hekle litt, men har ikkje kommet heilt i gang enda.
Har klippt klart litt klede som eg skal sy, men har god tid enda!=)

Å så fin:) Jeg har akkurat begynt å strikke! Foreløpig kan jeg legge opp masker og strikke rett, hehe. Så mitt første prosjekt blir et babyteppe:)

Currrlysue skrev:

Den dressen dær har vi å litlemonkey, så den får lillebror arve :)

elelrs så holder jeg på med en strikkejakke med krone og hjerte på. har hekla en jakke og nesten færdig med en dress :) Skal bynne på teppe så snart jeg er færdig med dressen :) Kan ikke ha for mye pågang samtidig ;) Men må ha mer en enting for da blir jeg ikke så lei ;) 

http://www.sandnesgarn.no/ProductPage.aspx?ProductId=104 jakken dær, på tema 5 :) 

Den kremfargede? 
Den er jo så vannvittig fin :D Kjempefornøyd med at det er en nøytral farge sånn at den kan bli brukt av lilleputt i magen også :)

idabh skrev:
Å så fin:) Jeg har akkurat begynt å strikke! Foreløpig kan jeg legge opp masker og strikke rett, hehe. Så mitt første prosjekt blir et babyteppe:)

Det er en bra start...Etter mange UFO'er (Uferdige Objekter) har jeg endelig klart å kommer meg over halvveis på en hettegenser til storesøster. Det er det første jeg noengang strikker etter mønster, og det ser ikke ut!! haha-...
Svigermor skryter uhemmet av hvor flink jeg er, men tror kanskje det er 90% for å oppmuntre meg til å ikke gi opp :-)

Currrrlysue:
Så fine de var! Skulle ønske jeg kunne strikke og hekle alt mulig rart, men jeg er en sånn en som kun har strikket skjerf før :p Godt jeg har strikkeglade mennesker rundt meg ;)

Back
Topp