Strikker mannen din?

Ikke i bruk

Forumet er livet
I over to år prøvde Joakim Viken å manne seg opp til å fortelle omverdenen at han strikker. Nå har Strikkefar over 5000 følgere på Instragram, og innrømmer at han elsker å strikke til datteren Live.

Les om Joakim her

Kunne strikking vært en ny hobby for mannen din?

Å, så flott! Nydelige plagg:)

- Aldri i verden, sier mannen min nå da jeg spurte han. Jeg tror det må være en av de siste aktivitetene mannen min ville prøvd seg på :) Husker også da jeg var 6-7 år og skulle lære stefar å strikke. Det ble ikke en suksess!

Men i klassen min kan faktisk samtlige elever strikke (rett og vrang) etter et prosjekt de hadde i kunst og håndverk. En av gutta var helt klart den med størst talent og strikket lue med Marius-mønster :)

Det skjer nok ikke her, han har ikke interessen eller hender til det heller tror jeg. :P Men flott at det finnes strikkemenn også. :D

Flott med menn som strikker :D Min mann kunne aldri tenkt seg det sier han. Har èn kompis som strikker, men han er homofil...så det er kanskje litt mer "naturlig" ? :p

Mannen her fnyser bare av meg når jeg spør om jeg skal lære ham å strikke.. det samme gjør mine to yngre brødre.. :p

Synes dog det er fantastisk gøy at det finnes strikkemenn der ute og! :D

Nei det gjør han ikke, og ville nok ikke gjort det heller.
Strikker knapt selv jeg :-P

Men jeg digger at Joakim gjør det og står så frem med det :-D

Jeg tror han har litt lyst av og til når jeg sitter og strikker, men det får jeg han aldri til å innrømme. Han har uansett ikke tålmodighet med sånt "pirkearbeid" :-P

Nei.. men jeg tror absolutt han hadde mestret det om han prøver. Bedre enn meg!

Han tryller frem de vakreste flettene på lillemor. Jeg klarer såvidt vanlig flette :p

Nei det gjør han ikke. Men min oldefar strikket! Mest sv nødvendighet da ;) og praktiske plagg som votter og sokker :) det var han som lærte min mormor å strikke og hun lærte meg ;) arti å tenke på egentlig :)

Nei, han er desverre ikke interessert. Synd igrunn. Min far var flink med håndarbeid da han var ung da.

Jeg så på tv en gang for en stund siden, om et sted i verden der det er vanlig at menn strikker. Det er status, og man kunne bli nektet å gifte seg med den kvinnen man ville ha om svigerfar ikke syntes du strikket bra nok ^^

Min man har nok ikke tålmodigheten til det. Men pappa pleide å strikke og brodere.

Haha, hadde aldri skjedd at samboeren hadde funnet på noe sånt. Han er tømrer, og er både kreativ og handy når det kommer til aldre ting. Men hadde han hatt interessen for å gjøre det hadde det ikke gjort meg noe! Strikkede plagg er jo så fine :)

Utrolig fine klær pappaen her hadde laget i hvert fall :)

Min man kan og strikke. Han lærte å strikke av den blinde mormoren sin ♡ men han strikker ikke noe nei.
Det var faktisk han Som lærte meg å legge opp. :)

Mannen min kan også strikke, samt sy!

Jeg strikker hver eneste kveld og mannen er engasjert, men han gidder ikke å strikke selv. Setter uansett pris på hans entusiasme.

Forøvrig følger jeg strikkefar på insta, han er utrolig flink og inspirerende.

Han kan. Men gjør det ikke.

Strikking var en manneting før, for 100 år siden. Merkelig hvordan ting forandrer seg.
Samboeren har på eget initiativ strikket et par masker i de første babyplaggene og -pleddene jeg strikket, men mest for å kunne påstå at han har strikket ca halvparten...:rolleyes:

Samboer kan både strikke og sy. Han syr mer enn han strukket da og mest for å endre på jaktutsyr ol, for at det skal passe han bedre.
Men han strikket en lue og tøfler som guttungen hadde på vei hjem fra sykehuset. :DJakka hjalp bestemoren hans han med

Skjer ikke! Ikke noe han interesserer seg for i det hele tatt, så jeg tvinger ham ikke ;) Men har en far som er superflink med håndarbeid :) Veldig stolt av ham :D

Back
Topp