Strikker du...

OptimistHoppa

Forumet er livet
*MIA*
...til babyen? Eller noe annet. Hva da? :-)

Har strikket 3 babytepper, et par luer og et par sokker, en body, en bukse og en puff. Regner med å strikke en genser til buksa og en puff til i nærmeste fremtid :-) Har vært heldig å arve tilbake det jeg har strikket til mine 2 nevøer i tillegg. Kjekt ;)

Strikker ikke noe nå, og lenge siden jeg egentlig har gjort det, Men jeg har noen bestemødre som er kjempe flinke også har jeg ei stemor som hekler så hun har noen hjemmelagde ting :)

Overlater strikkingen til bestemødre og oldemor. Jeg bruker så utrolig lang tid at babyen sikkert har vokst ut av det før jeg er ferdig

Har heklet et babyteppe da.

Ja strikker masse :-)
Til vesla har jeg strikket 4 bukser, 2 heldresser, 1 lue, 2 jakker.

Lissuz skrev:

Så moro! Har du noe favorittgarn/-oppskrifter? Jeg er blitt veldig glad i Nøstebarn :-)

Nei, jeg strikker ikke. Men takk og lov for at min mor gjør det;) Nå venter jeg på at hun skal strikke fanadress i marineblå og hvit:)

Nja, strikka to babytepper til storebror, og et gigantisk teppe til frøkna. Og i 6.klasse strikka jeg votter (utennfingre altså). Og så kan jeg strikke tøfler som skal toves. Men er ingen racer akkurat... Begynte på genser til meg selv på videregående, den er fortsatt ikke ferdig, og jeg får garantert ikke tak i samme garn lenger ;p

OptimistHoppa skrev:

Lissuz skrev:

Så moro! Har du noe favorittgarn/-oppskrifter? Jeg er blitt veldig glad i Nøstebarn :-)

Ja, jeg er også blitt helt bitt av nøstebarn basillen :-P
Fantastisk garn.
Nå holder jeg på med denne i jakken i dobbelt perlestrikk og flettemønster med raglanfelling til henne i str. 6mnd.

Ellers i boken strikk til nøstebarn har jeg laget: Babyjakken strikket i et stykke, sokkene i hentesettet, bukse med seler (favorittplagg av det jeg har laget hittil:-) dress med glidelås (3 tråds garn) Har også strikket noen plagg uten mønster i nøstebarn.
+ tepper.
Er så morro med boken, hver gang jeg begynner på noe, gleder jeg meg til jeg kan begynne på noe nytt :-P
Hvilke plagg i nøstebarn lager du?

Lissuz skrev:

OptimistHoppa skrev:

Lissuz skrev:

Fantastisk garn.
Nå holder jeg på med denne i jakken i dobbelt perlestrikk og flettemønster med raglanfelling til henne i str. 6mnd.

Ellers i boken strikk til nøstebarn har jeg laget: Babyjakken strikket i et stykke, sokkene i hentesettet, bukse med seler (favorittplagg av det jeg har laget hittil:-) dress med glidelås (3 tråds garn) Har også strikket noen plagg uten mønster i nøstebarn.
+ tepper.
Er så morro med boken, hver gang jeg begynner på noe, gleder jeg meg til jeg kan begynne på noe nytt :-P

Hehe, skjønner hva du mener :-)

Skal vi se. Har strikket den rillestrikkete bodyen som strikkes i et stykke, men strikket på ermer i tillegg. Djevellue og lange strømper i samme garn. (husker ikke eksakt navnene). To Mor Signe-tepper på skrå (men det var før jeg fikk tak i mønstrene, så på frihånd). Er straks ferdig med ribbestrikket babybukse. Må strikke en topp til med samme fargene. Svigermor holder på med den jakken i et stykke :-D

Har strikket ett babyteppe, to dresser og noen sokker. Ellers så hekler jeg babybooties og har et teppe. Har i dag starta på en ny dress da de første er for små ;)

Strikking har jeg ikke helt falt for, men jeg hekler masse. Har heklet mest tepper og luer, men også litt andre ting :)

OptimistHoppa skrev:

Lissuz skrev:

OptimistHoppa skrev:

Lissuz skrev:

Fantastisk garn.

+ tepper.

Hehe, skjønner hva du mener :-)

Skal vi se. Har strikket den rillestrikkete bodyen som strikkes i et stykke, men strikket på ermer i tillegg. Djevellue og lange strømper i samme garn. (husker ikke eksakt navnene). To Mor Signe-tepper på skrå (men det var før jeg fikk tak i mønstrene, så på frihånd). Er straks ferdig med ribbestrikket babybukse. Må strikke en topp til med samme fargene. Svigermor holder på med den jakken i et stykke :-D

Ribbestrikket babybukse (+skjorte) har jeg også lyst å strikke :-) djevelluen har jeg forresten også laget(husket ikke på den i farta). Den jakken som strikkes i et stykke var faktisk veldig enkel, men veldig morsom å strikke. Tenkte jeg skal lage en til jeg kan gi i gave etterhvert. Den bodyen kunne jeg ha tenkt meg å strikke, men skjønte aldri oppskriften :-P

Jeg kunne ikke strukket for å redde mitt eget liv :(

Mortania skrev:
Jeg kunne ikke strukket for å redde mitt eget liv :(

Da får vi håpe du aldri kommer i en situasjon der det blir nødvendig! :P

Har strikket sokker, ballerina-tøfler, body, bukse, jakke, lue, votter og teppe til snuppa:-) liker veldig godt å strikke, selv om jeg bruker lang tid;-) er blitt veldig glad i boka "myk start", der er det masse fint og enkle oppskrifter så den kan anbefales:D

Back
Topp