Strikker du til babyen?

M

Moderator Camilla

Guest
Babystrikk er så koselig og ofte kjappstrikka prosjekter da plaggene ikke er store.

Har dere 10 tommeltotter, eller strikker dere til den lille i magen?
 
Babystrikk er så koselig og ofte kjappstrikka prosjekter da plaggene ikke er store.

Har dere 10 tommeltotter, eller strikker dere til den lille i magen?


Jeg har nettopp hivd meg på å prøve å lære meg å strikke. Må fylle dagene og må være roligere så da er det vel en fin hobby. Lyst til å strikke klesplagg til snuppa i magen når jeg er ferdig med teppet men tror det blir vanskelig for meg.
 
Holder på med bleiebukse! De er så enkle og kjappstrikka[emoji1] og ikke minst søte! Jeg digger ull da, så det kommer til å bli mye brukt her [emoji5]
 
Har omsider fått ferdig en genser i et ullsett str 2 år til storebror. Tror det har ligget klart for montering siden før han ble født for halvannet år siden. Er jo ikke at de symaskinsømmene egentlig tar allverdens tid, men montering er bare sååååå kjedelig :p Det siste året har jeg bare brukt raglanfelling, for å unngå den monteringsbiten med klipp og sy :hilarious:
 
Har omsider fått ferdig en genser i et ullsett str 2 år til storebror. Tror det har ligget klart for montering siden før han ble født for halvannet år siden. Er jo ikke at de symaskinsømmene egentlig tar allverdens tid, men montering er bare sååååå kjedelig :p Det siste året har jeg bare brukt raglanfelling, for å unngå den monteringsbiten med klipp og sy :hilarious:
Montering og trådfesting er skikkelig kjedellig :hilarious: men man må jo bli ferdig en gang:hilarious:
 
Montering og trådfesting er skikkelig kjedellig :hilarious: men man må jo bli ferdig en gang:hilarious:
Ja, er jo fort bare denne sesongen det holder størrelsesmessig, så nå var det på tide. Har en umontert dress også som han er vokst ut av for lengst :p Kanskje rekker jeg å få den ferdig før lillebror også vokser ut av den :rolleyes:
 
Har omsider fått ferdig en genser i et ullsett str 2 år til storebror. Tror det har ligget klart for montering siden før han ble født for halvannet år siden. Er jo ikke at de symaskinsømmene egentlig tar allverdens tid, men montering er bare sååååå kjedelig [emoji14] Det siste året har jeg bare brukt raglanfelling, for å unngå den monteringsbiten med klipp og sy :hilarious:
Helt enig, klipping og sying er drepen for strikketøyet og det ender ofte opp som ufo..
 
Tenkte i min før barn fase at mønstrede strikkesett var så innmari flott og fint, så har nå to sett med masse mønster, og med lusestrikk på ermene. Tror snart ikke det er en eneste tråd i den genseren som ettåringen ikke har satt fast fingrene i under påkledning! Er jo ikke akkurat sånn at han har tid til å la meg guide og lirke armen hans utenom alle fellene som lusestrikk har generert :p heretter blir det ensfarga! :hilarious:Snapchat-1497641944.jpg
 
Jeg har ikke strikket siden barneskolen, så er ikke all verden jeg får til. Men har nå begynt på "Mor Signes babyteppe" fra Nøstebarn. Kjekt å putle med, men kommer nok til å ta noen måneder siden det skal være 100x120cm stort :hilarious:
 
Back
Topp