Strikker dere eller lager dere noe til babyen?

Lynna19

Glad i forumet
Jeg er ikke god på å sy, strikke eller hekle, men nå prøver jeg meg på å strikke en liten jakke til babyen. Dette er litt stas med noe jeg lager selv synes jeg. Jeg gjør det på enkleste måte og jeg får litt hjelp av mamma. Jeg har valgt en nydelig farge i sjøgrønne, og fargen er viktig for selve plagget.

Hva strikker, lager dere andre her til babyen deres?
 
Jeg har sydd babynest, strikket noen selebukser som jeg ferdigstiller og holder på med en dress. Så koselig å holde på med noe, og se fremgang:happy:
 
Jeg strikker masse!! Akkurat må holder jeg på med en snekkerstrikkebukse av Paelas! Neste er noen bukser, så jakke :happy: Lista blir lengre underveis ❤️
 
Jeg begynte på en lue, men den får jeg faktisk til å ta på selv, så tror den må spares en stund;)

Ellers så har jeg kjøpt inn alt jeg trenger til babynest i dag, stoffet er i vask nå så begynner å sy i morgen. Tenkte også å sy noen gulpekluter. Og å strikke ny luexsmile9
 
Jeg begynte på en lue, men den får jeg faktisk til å ta på selv, så tror den må spares en stund;)

Ellers så har jeg kjøpt inn alt jeg trenger til babynest i dag, stoffet er i vask nå så begynner å sy i morgen. Tenkte også å sy noen gulpekluter. Og å strikke ny luexsmile9
Er det vanskelig å sy babynest? Kjøper du en slags pakke eller kjøper du alt separat?
 
Er det vanskelig å sy babynest? Kjøper du en slags pakke eller kjøper du alt separat?

Nope, ikke vanskelig. Ligger masse oppskrifter på nett, er bare å Google det :) Har sydd flere til veninner før. Denne gangen har jeg rett og slett kjøpt sengesett og laken jeg skal sy av. Har platevatt i bunnen og putefyll i sidene.
 
Jeg er ikke god på å sy, strikke eller hekle, men nå prøver jeg meg på å strikke en liten jakke til babyen. Dette er litt stas med noe jeg lager selv synes jeg. Jeg gjør det på enkleste måte og jeg får litt hjelp av mamma. Jeg har valgt en nydelig farge i sjøgrønne, og fargen er viktig for selve plagget.

Hva strikker, lager dere andre her til babyen deres?
Tja, jeg lagde storebroren hans. Det får være bra nok! :p

Nei, seriøst, jeg er elendig på håndarbeid. Og ikke har jeg interessen av det heller. Så jeg gjør ikke noe sånt.
 
Tja, jeg lagde storebroren hans. Det får være bra nok! :p

Nei, seriøst, jeg er elendig på håndarbeid. Og ikke har jeg interessen av det heller. Så jeg gjør ikke noe sånt.
Ja, det skal jo være av interesse for å være motiverende
 
Nope, ikke vanskelig. Ligger masse oppskrifter på nett, er bare å Google det :) Har sydd flere til veninner før. Denne gangen har jeg rett og slett kjøpt sengesett og laken jeg skal sy av. Har platevatt i bunnen og putefyll i sidene.
Da skal jeg se på nett, hadde vært fint å lage selv, men jeg ender sikkert med å kjøpe.
 
Tror faktisk de fleste hadde klart å sy et babynest selv. Sydde på en dag med pauser på sofaen innimellom:)
 

Vedlegg

  • IMG_20190623_211933.jpg
    IMG_20190623_211933.jpg
    33,1 KB · Visninger: 11
Jeg har strikket hentesett og et teppe. Tenkte kanskje å få til en liten dress også, i løpet av sommeren. Mamma strikker mariusgenser, og babyens oldemor holder på med en sovedress - men den er i str 1 år. Ellers har jeg også maaaassse strikkaklær som søsknene har brukt:)
 
Back
Topp