Strikkeprosjektene dine

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Ja, hvilke prosjekt holder du på med? Og Hvilke har du planlagt? :)
 
Akkurat nå holder jeg på med et sjal til mamma. Angrer som fy at jeg sa ja til å strikke det :p Måtte lære meg å "strikke hull" (les "kast"), og den oppskrifta jeg har funnet tar såå lang tid å strikke :eek:
Bah.. Men, jeg ser at det blir riktig og at det blir fint, så er bare å holde ut.. Hjelper ikke at jeg har tidsfrist på meg heller :hilarious:

Måtte ta pause fra Marius-genseren min for å få dette sjalet ferdig, skal gjøre ferdig den etter sjalet.

Bestilte meg garn i går (som om jeg trengte nytt garn :hilarious:) til følgende prosjekt:
4 smekker
Ett par sokke-tøfler til meg selv
2 ballong-bukser
1 babydress
Ett par babysokker

Har jo garn fra før av til latterlig mye annet også..
Såå.. Har nok å holde på med fremover :hilarious::hilarious:
 
Har en utrolig lang strikke liste selv :hilarious:
Nå holder jeg på med en genser til minste jenta, Rigmors sommerbluse fra Petiteknit til eldste og en Rallargenser til faren min :)
 
Har en laaaaang liste, men akkurat nå er det McDreamy genser som strikkes. Deretter blir det Cozy and Cute buksa. Begge fra Drops Design.
 
Strikke:
Har startet på et Sikksakkskjørt. Skal strikke flere.
Planlegger å strikke hubbabubba-hals og -lue og guttevester

Sy:
Har startet på babynest
Planlegger å sy stelleveske og kjole til meg selv
 
På pinnene:

Ankersheldrakt
Olivesstrømpebukse
Alvins heldress
Mor signe teppe

2x topp til meg selv
Ingendikkedare genser
Cardigan på frihånd
Raymond genser (mannen)

Planlegger:

Bigboibukse x2, Dahlia genser, ankersgenser, sokker, votter, baccalaoluen (til og tynn), et skjørt eller to, minførsteraglan og kanskje en rosa dansekjolen til Leah :) Litt atopisk eksem, så ikke allverden av ull som skal direkte på kroppen.

Til meg selv er planen etterhvert noen tykke gensere (drops andes), kumulusbluse, votter, novice genser, cardigan, mulig en sommertopp.

Har også en del babystrikk til nestemann (;)) og gaver på listen - olivesstrømpebukse, Ellens hentesett, luer/sokker, noen rompere, bella-teppet og annen småstrikk innimellom større prosjekter.
 
Jeg har akkurat gjort ferdig novisegenser, raglangenser og holiday slipover. Har oslolue til eldstemann, cumulusbluse og sunday sweater på pinnene. Planlegger Ingedikkedarer, ballonggenser, sorbet cardigan sunday cardigan, ankers sommerbluse, en til holiday slipover og oslolue til minstemann og meg selv.
 
Har ankersgenser til tre-åringen på pinnene. Håper på å begynne på hentesett etterpå :)
 
Akkurat nå sitter jeg å strikker Bellateppet. har også planlagt å strikke vardedress, ankersdress og noragenseren :)
 
For øyeblikket strikker jeg ferdig en Edvintrøye til lillegutt og jobber med en barselgave, blant annet Tullas bleiebukse og Blomsterjakken. Etter det vet jeg ikke hva jeg skal legge opp til for strikkelisten er lengre enn herfra og til månen :schocked028
 
Holder på med en bregnebukse fra knitting for olive.
Har planlagt så mye at jeg selv er usikker på hva som blir strikket og ikke :p
 
Har fullført det meste på lista over her, holder nå på med Ankers sommerbluse, April cardigan, Cumulus nummer 2 og nordisk sommertopp. Liker å veksle mellom ulike prosjekter samtidig, går ikke så fort lei da.
Neste på lista blir Oslo sweater og en cardigan av noe slag.
 
La opp er nøstebarnteppe (mor signes babyteppe) i går. Strikker på skrå. Kommet til 92 masker på pinnene nå. Begynner vel å felle en plass mellom 220 og 230 om jeg ikke husker feil. Lenge siden jeg har strikket et slikt nå. Har strikket mange før. Det er det jeg strikker når det kommer en baby nær meg. Og nå skal jeg bli tante til vinteren.

Dernest er det muligens en snøløv til yngstemor som står i kø, men før det, kjole til en av bamsene hennes
 
La opp er nøstebarnteppe (mor signes babyteppe) i går. Strikker på skrå. Kommet til 92 masker på pinnene nå. Begynner vel å felle en plass mellom 220 og 230 om jeg ikke husker feil. Lenge siden jeg har strikket et slikt nå. Har strikket mange før. Det er det jeg strikker når det kommer en baby nær meg. Og nå skal jeg bli tante til vinteren.

Dernest er det muligens en snøløv til yngstemor som står i kø, men før det, kjole til en av bamsene hennes

De er så fine! Jeg må fortsette på mitt i lysegult snart - det begynte jeg på høsten 2018 eller noe :p
 
Jeg strikker for tiden mye til meg selv, et teppe til en venninne som har fått en sønn og litt babystrikk til kommende barn eller gavekurven.

På pinnene akkurat nå:

- Tjukt bellateppe til en liten, ny verdensborger
- Romper fra et Sandneshefte (helt enkel glatt)

(Begge strikket i drops cotton merino, tror det er fargekode 16 jeansblå. Veldig nydelig blåfarge ❤️)

Av andre prosjekter jeg strikker på, har jeg nå etter å ha strikket ferdig en del UFO:

- Genser i drops Air på frihånd (ego)
- Samme genser i gjestal cozy (gave)
- Ingendikkedare, natur drops kid silk og baby merino (ego)
- Ankersheldrakt (babyskuffen)
- Mor signe teppe (babyskuffen)
- Kumulus, en tråd sort drops brushed alpakka (ego)
 
Jeg blir innmari imponert over sånne strikkelister.

Jeg er en treig strikker
 
Jeg har alltid 2 prosjekter, så jeg kan bytte på, så nå er jeg i gang med September jakke til meg selv, og Bamsesweater til frøkna.
Det siste jeg har blitt ferdig med er;
Puttygenser
Bjældebluse
Fridayslipover
Snøløvsett (bukse og genser)
Vinterbukse (en ribbstrikkabukse)
Wayens sweater
 
Snøløv bukse? Det har jeg ikke sett.

*Google*
 
Jeg har forelsket meg helt i Løvhjerteserien til Lillemiriam, så her strikkes det masse med de oppskriftene :happy: Har kjøpt alle oppskriftene bortsett fra én, og gjør meg ferdig med én og én størrelse slik at jeg har fullt sett i hver størrelse :hilarious: Veldig morro å strikke :happy:

Ble nettopp ferdig med et temperaturteppe jeg skal gi til mamma, det ble ca 280×90 cm stort.

Strikka også en 'Ready to play'-romper for noen dager siden.

Går mye i babyklær for tiden (selv om jeg ikke er gravid) :D

Har planer om å strikke en restegarnsbukse til eldstemann (rester fra Løvhjerte-strikkingen), luer til begge barna og litt egostrikk.
Der står en Cumulusbluse, Sunday sweater, Vilma-genser og et skjørt på lista :)
 
Back
Topp