Strikkeprosjekt

Lykkeliten25

Flørter med forumet
20241210_223757.jpg

Hihiii!! Nå som gubben og ungene har fått vite hva vi venter, kan jeg slenge fram strikkenøstet jeg fant fram etter forrige kontroll :D absolutt ikke peiling på strikking, og ikke prøvd meg siden ungdomsskolen tror jeg, men ville prøve meg på et rett fram vogn teppe til lille lykke :) <3 også syns jeg det er spennende å se (les kanskje også lære) litt fra dere og, hvis flere her strikker :) <3

Takk, aldri heklet før men så et bilde tilfeldig på Facebook og bestemte meg for babyteppe versjonen :happy:
Jeg har fulgt denne oppskriften, men jeg bytter farge når jeg begynner på kronbladene fordi jeg vil ha ulike farger: https://youtu.be/8Rvfkv1S4sc?si=F_XGbRr404NzmMob
Oooh denne må jeg spare til senere ^^, takk for oppskrift!! :D :Heartred har lyst å prøve å hekle en bamse til lille, kanskje boen sånne tilhørende den :) jeg må bare se hvordan jeg klarer meg med teppe først hehe :D

Ikke begynt å strikke til lille enda. Mamma har tatt vare på alt fra da vi var små (i nydelig stand), også har jeg fra de to første våre. Så har egentlig veldig mye hjemmestrikk:Heartred I tillegg byttelåner ei venninne og jeg hjemmestrikk, så får låne hennes også til første tiden mens barna våre enda bruker ulike størrelser. ^^,

MEN, må nesten strikke én selebukse eller lignende som er ny nå. Og et babyteppe. Har kjøpt håndfarget garn fra LilleRille til selebuksen som jeg håper kommer i løpet av uken.

Hvis flere ønsker tynne, gode og nydelige selebukser anbefaler jeg unidragt fra Knitting for Olive. Legger ved et bilde (eller tre) fra en av de tidligere jeg har strikket. Elsker de!

Vedlegg

• Screenshot_20241211_131725_Instagram.jpg
    Screenshot_20241211_131725_Instagram.jpg
    335,4 KB · Visninger: 16
  • Screenshot_20241211_131648_Instagram.jpg
    Screenshot_20241211_131648_Instagram.jpg
    333,9 KB · Visninger: 16
  • 20200331_171951.jpg
    20200331_171951.jpg
    1,7 MB · Visninger: 17
Last edited:
Ikke begynt å strikke til lille enda. Mamma har tatt vare på alt fra da vi var små (i nydelig stand), også har jeg fra de to første våre. Så har egentlig veldig mye hjemmestrikk:Heartred I tillegg byttelåner ei venninne og jeg hjemmestrikk, så får låne hennes også til første tiden mens barna våre enda bruker ulike størrelser. ^^,

MEN, må nesten strikke én selebukse eller lignende som er ny nå. Og et babyteppe. Har kjøpt håndfarget garn fra LilleRille til selebuksen som jeg håper kommer i løpet av uken.

Hvis flere ønsker tynne, gode og nydelige delenummer anbefaler jeg unidragt fra Knitting for Olive. Legger ved et bilde (eller tre) fra en av de tidligere jeg har strikket. Elsker de!
Ueeeeh så søte :smiley-angelic003 :smiley-angelic003 :Heartred

Aaahaha jeg klarte det!! :D første strikkingen på 20 år xD ene siden ble så stram når jeg avsluttet :( og det var drit skummelt å strikke siste rad xD prøvde å gjøre det løst, det gikk ikke helt, men jeg klarte det!!!! :D ååå det var så koselig å lage noe til lille lykke :Heartred :happy:20241215_013437.jpg20241215_015325.jpg

Jeg skal strikke en liten bukse i mykt ullgarn som kan brukes rett etter fødsel.
Noen som har tips til mønster?

Jeg skal strikke en liten bukse i mykt ullgarn som kan brukes rett etter fødsel.
Noen som har tips til mønster?
Sniker fra april. Petite knit har mange fine oppskrifter, blant annet seaside set, buksen der er veldig søt og enkel å strikke :)

Sniker fra april. Petite knit har mange fine oppskrifter, blant annet seaside set, buksen der er veldig søt og enkel å strikke :)
Takk, skal sjekke det ut. Har et gigaprosjekt med en mønstret ullgenser til meg selv, så enkle små prosjekter på siden er perfekt.

Hvis flere ønsker tynne, gode og nydelige selebukser anbefaler jeg unidragt fra Knitting for Olive. Legger ved et bilde (eller tre) fra en av de tidligere jeg har strikket. Elsker de!
Sniker fra mars og signerer denne! - har selv strikket flere Unidragt til både min egen og til andre i gave. God og anvendelig bukse :Heartpink

Aaahaha jeg klarte det!! :D første strikkingen på 20 år xD ene siden ble så stram når jeg avsluttet :( og det var drit skummelt å strikke siste rad xD prøvde å gjøre det løst, det gikk ikke helt, men jeg klarte det!!!! :D ååå det var så koselig å lage noe til lille lykke :Heartred :happy:Vis vedlegget 450707Vis vedlegget 450708
Det ble kjempefint da! Såå koselig å tulle lille baby inni der :joyful:

Tips til felling når du feller stramt er å bruke en pinne i en større størrelse til fellingen. ^^,

Jeg har ikke strikket på mange år, så har begynt forsiktig nå med et par sokker til lille. Lyst til å strikke et helt enkelt babyteppe etter hvert og. Har derimot ei venninne som er helt rå på strikking. Hun har bedt meg legge inn bestilling på noe jeg ønsker meg. Tenkte derfor finne et babyteppe som er mer avansert enn hva jeg klarer selv. Noen som har tips til fine babytepper for strikkeeksperter?:happy:

Back
Topp