Strikkeprosjekt - babyteppe

Skogsdyret

Betatt av forumet
Ja nå skal jeg prøve meg på et lite strikkeprosjekt. Er langt i fra noen kløpper med strikkepinnene, så her blir det så enkelt som mulig. Tenker å strikke flere små "lapper" og deretter montere de sammen til et babyteppe.
Har en følelse av at dette kommer til å ta tid emoticon Foreløpig går det i hvitt og lysegult, siden vi ennå ikke vet kjønn.

Så gøy!Jeg begynte å strikke sparkebukse i helga når jeg var på jobb,men det er foreløpig bare et jobbprosjekt og i og med at jeg bare jobber hver tredje helg tar det litt tid.Her hjemme har jeg så altfor mange prosjekter som; oppussing av gang,lage hodegavl på bestilling og trekke om en sofa.Gleder meg masse til jeg kan sette meg ned og nyte svangerskapet med strikking og sying til den lille.

Ååå, det er flere tepper jeg har lyst til å strikke, og så driver jeg og hekler ruter som også føles en evighet unna å bli ferdig. =) 
Og så sikler jeg på masse i Nøstebarn-boka, men jeg er ikke så flink med oppskrifter på klær...

er ikke noe kløpper på å strikke jeg heller.. Men har begynt på et lappeteppe jeg også :)
Tror det er bra jeg har en del mnd'er på å bli ferdig ;)

Har og begynt på et babyteppe.
La opp 150!! masker, og skal strikke frem og tilbake til jeg blir ferdig. Har DEN garnballen liggende da, men alt skal strikkes opp

bruker en halv time pr omgang da.. Så bra det er lenge igjen

Koselig!
Jeg heklet vognteppe og strikket vanlig teppe til storebror så jeg føler jeg må gjøre det samme denne gangen. Muligens ikke det samme, men må lage et eget teppe så jeg tror jeg skal strikke dette

også holder jeg på med en liten undertrøye fra Nøstebarn-boka (ikke denne, strikker i hvit ull/silke)

Jeg ha en flette kjole på pinnene og et teppe til Amandaprosjektet.
Har ikke tenkt å strikke til denne spiren enda.
Bare gaver til venninner som skal ha babyer nå.
Neste prosjekt er en liten Fana genser :)

Syns det er moro å strikke, men nå som jeg har vært så dårlig har jeg ikke strikket på 1mnd og har ikke orket å begynne enda.. så henger litt etter :p

jeg holder på og strikke babyteppe dem har på nøstebarna.:) det er bare rett strikking. 

Fru H skrev:
Ååå, det er flere tepper jeg har lyst til å strikke, og så driver jeg og hekler ruter som også føles en evighet unna å bli ferdig. =) 
Og så sikler jeg på masse i Nøstebarn-boka, men jeg er ikke så flink med oppskrifter på klær...

Oppskriftene i Nøstebarn boka er lette å forstå :)
Jeg starta ganske fersk og hev meg på hel dress fra Nøstebarn og har nå strikket 3 nøstebarn dresser og 1 dress fra Dale oppskrifthefte - man tar bare et punk av gangen så går det så det suser :)
De har også side på facebook du kan spørre om hjelp :)

har også strikket jakke fra nøstebarn, kjempe lett :)

**tvilling85** skrev:

Fru H skrev:

Jeg starta ganske fersk og hev meg på hel dress fra Nøstebarn og har nå strikket 3 nøstebarn dresser og 1 dress fra Dale oppskrifthefte - man tar bare et punk av gangen så går det så det suser :)

Ja, de ser egentlig ikke så vanskelige ut =) 
Jeg er så heldig å ha en mor som strikker som bare det, og en søster som og er veldig flink, så jeg har ikke vært nødt til å ta det aller vanskeligste selv :p
Har et nydelig hentesett etter storebror som jeg gleder meg til å ta frem igjen!

Fru H skrev:

**tvilling85** skrev:

Fru H skrev:

Ja, de ser egentlig ikke så vanskelige ut =) 
Jeg er så heldig å ha en mor som strikker som bare det, og en søster som og er veldig flink, så jeg har ikke vært nødt til å ta det aller vanskeligste selv :p
Har et nydelig hentesett etter storebror som jeg gleder meg til å ta frem igjen!

Syns det er stas å lage det selv jeg hehe jeg blir så ille stolt når jeg får til klær at det motiverer til å prøve noe nytt :))

Ja, det er absolutt stas =) 

Fragle1 skrev:
Koselig!
Jeg heklet vognteppe og strikket vanlig teppe til storebror så jeg føler jeg må gjøre det samme denne gangen. Muligens ikke det samme, men må lage et eget teppe så jeg tror jeg skal strikke dette

også holder jeg på med en liten undertrøye fra Nøstebarn-boka (ikke denne, strikker i hvit ull/silke)

Dette vognteppet skal je gogså strikke, men skal vente å se om vi får vite kjønnet på ordinær UL og skal strikke det i kjønnsfarger. Sist så trikket jeg nøtebarnteppe i rosa.

Back
Topp