Strikkeoppskrifter

CFB

Februar 2014's Miss håndarbeid
Februar 2014 - Skjult forum
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Kan noen anbefale meg noen som er enkle og fine? Heklet en del for en tid tilbake men så ble jeg litt lei. Men har fortsatt lyst å lære meg å strikke men begynner altså helt fra scratch her. Kan ingenting :)

Kan være alt fra luer til bukser og gensre og drakter. Tenkte å stikke innom en butikk jeg nylig oppdaget ligger rett nedi nabolaget å kikke litt også.
 
http://www.pickles.no/enkel-jakke/

Denne er noe av det første jeg strikket til yngste.
Finnes også mye fint på garnstudio.com, kan linke til noen favoritter derfra når yngste sover :)
 
Oh lord synes den hørtes vanskelig ut når jeg leste litt på oppskriften. Må nok en tur på YouTube å lære noen triks tror jeg. Aner ikke hva glattstrikk og rillestrikk er f.eks :D

Men venter i spenning på resten, er jo i grunn bare å kaste seg i det :)
 
Oh lord synes den hørtes vanskelig ut når jeg leste litt på oppskriften. Må nok en tur på YouTube å lære noen triks tror jeg. Aner ikke hva glattstrikk og rillestrikk er f.eks :D

Men venter i spenning på resten, er jo i grunn bare å kaste seg i det :)
Glatt strikk er hvis du strikker rundt og rundt på rundpinne, rillestrikk er frem og tilbake:)
 
Glatt strikk er hvis du strikker rundt og rundt på rundpinne, rillestrikk er frem og tilbake:)
Okei, ikke så komplisert som jeg trodde. Så for meg at det var forskjellige mønstre .. :)
 
Klompelompe har veldig mye fint, men jeg har ikke kommet så langt at jeg har prøvd meg på noe der ennå.

Hva med en Skappelgenser eller noe som ligner? Store pinner og frem og tilbake så de får fort. Det vanskeligste der er å sy den sammen ;)
 
Signerer den, Klompelompe har fantastisk mye fint, og mange av oppskriftene er enkle :)
Klompelompe har veldig mye fint, men jeg har ikke kommet så langt at jeg har prøvd meg på noe der ennå.

Hva med en Skappelgenser eller noe som ligner? Store pinner og frem og tilbake så de får fort. Det vanskeligste der er å sy den sammen ;)
Da skal jeg sjekke ut klompelompe også, takk :)

Kanskje ikke så dumt på prøve på en Skappel genser nei. Vet min søster har strikket en sånn og hun synes ikke det var så innviklet.
 
Da skal jeg sjekke ut klompelompe også, takk :)

Kanskje ikke så dumt på prøve på en Skappel genser nei. Vet min søster har strikket en sånn og hun synes ikke det var så innviklet.

Litt usikker på om Spiren er enig i det siste :p
 
Skappel har kommet med mange gensere og andre plagg, men den første genseren vet e at var kjempelett :) det er bare frem og tilbake og sy sammen etterpå.. :)
 
Back
Topp