Strikkeoppskrifter - baby?

Adventures

Flørter med forumet
Septemberlykke 2021
Jeg vil strikke babyklær til mine to i magen :dummy::dummy1: (vet ikke kjønnet enda). Er delvis erfaren strikker.

Har dere noen oppskrifter dere vil dele? :angelic: Tenker på jakker, bukser, sokker, luer, votter, "snekkerbukse" o.l. Alt tas i mot med et takk og et smil :D:Heartbigred
 
Willums selebukse (kjempegod passform)
Lillespirehentesett
Kransjakke
Ellens hentesett (jakken er helt gull)
Blondehue (verdens fineste og beste lue)
 
Snekkerstrikkebuksen fra Paelas har vært favoritt her i gården. Tror den er fra 6mnd, men jeg tilpasset den slik at vi hadde den fra nyfødt sist.
Ankers: genser, jakke, romper.
Lillebrors romper
Dahlia: genser, romper, jakke.

Egentlig lettere å nevne mine favorittdesignere:
- petitknit
- paelas
- lene holme samsøe / kjærlighet på pinner
- knitting for olive
- og mange flere
 
Har du sjekket ut lettvintserien?

Ellers synes jeg snøløvgenser er fint i tillegg til flere av oppskriftene til Paelas..
 
Strikker en dress nå fra petitknit, Monday suit. Har både troa på at den blir enkel og mye brukt. :happy: Ellers har jeg strikket et par spiralsokker fordi flere sier disse passer bedre enn andre typer babysokker, men vi får se, skal strikke flere forskjellige typer:) buksen skal jeg også strikke noen av. Babyvottene har jeg strikket mange av, også tidligere og fått gode tilbakemeldinger:happy:
Legger kun ut gratisoppskrifter:happy:

http://smuleblogg.blogspot.com/2009/06/superenkle-og-superste-babyvotter.html?m=1

http://ufostrikk.blogspot.com/2011/02/spiralsokker-til-baby.html?m=1

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6608&cid=1
 
Last edited:
Noen av dere som har en nybegynneroppskrift på babylue og evt selebukse med god forklaring? :)

jeg er veldig (!) nybegynner, hadde en oppskrift til minstemann jeg klarte (med "falsk" flettestrikk, øreklaffer og knyting) men den tror jeg at jeg fant på en blogg der jeg fikk det inn med teskje, og jeg finner den ikke igjen :p I tillegg har jeg strikket litt sokker og votter før, men ikke takket være normale strikkeoppskrifter (som for meg er helt gresk). Har så lyst å strikke bittelitt :p
 
Jeg holder på med Selmas sovedrakt fra Petite knut. Den strikkes i rillestrikk, enkel oppskrift:) Ikke den fineste heldrakten, men tror den blir kjekk å bruke utenpå klær når babyen skal sove ute
 
Jeg holder på med Selmas sovedrakt fra Petite knut. Den strikkes i rillestrikk, enkel oppskrift:) Ikke den fineste heldrakten, men tror den blir kjekk å bruke utenpå klær når babyen skal sove ute
Den gleder jeg meg sånn til å strikke til baby! Hadde lyst på den sist, men fødte mye for tidlig så ble aldri tid til å lage den. Enig i at det finnes finere heldraktw4, men tror den er gull i vogna i høst! Hvilket garn bruker du? :)
 
Den gleder jeg meg sånn til å strikke til baby! Hadde lyst på den sist, men fødte mye for tidlig så ble aldri tid til å lage den. Enig i at det finnes finere heldraktw4, men tror den er gull i vogna i høst! Hvilket garn bruker du? :)

Jeg synes det ble fryktelig dyrt med garnet som står i oppskriften (rundt 800 kr) ettersom dressen blir brukt bare en begrenset periode. Kjøpte drops karisma i stedet. Har ikke brukt det før, men kjennes ut som et solid garn som ikke klør, men er ikke supermykt. Funker vel greit til en "utenpå-dress" :)
 
Tusen takk for tips så langt! :Heartpink Skal sette meg inn i hver enkelt og se hva som blir aktuelt. :)
 
Jeg har veldig lyst å strikke noe! Er ganske så nybegynner men har funnet noe fra Petiteknit, nybegynnerjakken! Ellers så hadde de noen veldig fine sett fra Tone Damli/Skappel:p
 
Back
Topp