Strikkeoppskrift babyteppe?

Fjellfrøken

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hei!

Jeg er ganske nybegynner på strikking, men tror jeg skal klare å lære meg mer ved hjelp av YouTube etc. Lurer på om noen har en oppskrift på et babyteppe som er fint, men ikke er altfor avansert?:happy:

Hei!

Jeg er ganske nybegynner på strikking, men tror jeg skal klare å lære meg mer ved hjelp av YouTube etc. Lurer på om noen har en oppskrift på et babyteppe som er fint, men ikke er altfor avansert?:happy:
Jeg kan ikke strikke selv, men kan anbefale Drops Design sine sider. Masse gratis oppskrifter, og de har mange instruksjonsvideoer på nett. Var der jeg lærte meg å hekle bestemorsruter.

Hei!

Søk opp pleddgarn på for eksempel Adlibris, dette er et helt garnnøste du strikker frem og tilbake på og så blir det et pledd! Mange fine farger, myke pledd og god størrelse på de:happy: Det følger med oppskrift inni båndet som er rundt garnet!

SandnesGarn og DaleGarn har mange gratisoppskrifter ute på nett! Ravelry er også en fin side for å finne oppskrifter. Liker du mye mønster, eller mest rillestrikk?:)

SandnesGarn og DaleGarn har mange gratisoppskrifter ute på nett! Ravelry er også en fin side for å finne oppskrifter. Liker du mye mønster, eller mest rillestrikk?:)
Takk for tips! Jeg liker jo egentlig at det er mønster, men det spørs jo om jeg klarer det :hilarious: Eneste jeg har strikket så langt er rett og vrang

Jeg er også helt ny i strikkeverden, og tenker som deg at jeg skal strikke et enkelt babyteppe. Jeg tror også nøstebarn har en fin og enkel oppskrift, også fant jeg fra en fra Drops. Det fra Drops var med masse farger, men det bestemmer man jo selv.
Ellers kan jeg tipse om "Begynnerjakken" som er kjempe lett. Jeg strikket den til sønnen min på 7år, og klarte det, noe jeg egentlig ikke hadde trodd jeg skulle klare :)

De har masse fine på Sandnes garn synes jeg. Hullmønster er egentlig veldig enkelt, så hvis du tør prøve deg litt på deg så har du plutselig mer å velge i :happy: Du kan jo strikke en prøvelapp for å se om du føler deg komfortabel med hullmønster før du velger deg en oppskrift. :)

Back
Topp