Strikkeklær

Lurepus

Gift med forumet
VIP
Himmelbarn
Desemberskattene 2014
Desemberskatter 2016
Januar 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvor mye strikkeklær kommer dere til å ha til lille? Hvilken type klær? Og i hvilken størrelser? :) Har så mange som vil strikke til mini at det nesten blir for mye:p Men har bestilt en sparkebukse og jakke i str. 62 og kommer til å ønske meg en heldress i tillegg, men vet ikke i hvilken størrelse, kanskje en litt stor 56? :) Er så dumt om man ikke får brukt de noe særlig, men kjedelig å ha bare for store klær i begynnelsen også :P Hva kommer dere til å ha? :)

Junior her har en mormor som strikker, gull verdt:) Brukte vel mer strikkaklær når han ble litt større syns jeg å huske. Og ihvertfall når det blir snakk om barnehage;-)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Skal strikke tepper, luer, helsemessige, tenker på hente klær osv. Litt usikker må komme i gang etter ferien;) full strikkegass i slutten av juli;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg elsker hjemmestrikk til bebiser så her er både mamma og svigermor i gang:) Hente sett strikket mamma til meg når jeg ble født, brukte det til førstemann og skal bruke det igjen denne gangen:D

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

En heldress er ferdig. Regner med den varer 2-3 mnd. Er ikke vits å ha masse så smått. Pledd har vi to av fra før. Ellers blir det mye ullklær fra joha og nøstebarn.

Har sagt til dem som vil strikke at jeg syns det er greit med ting i 0-6 mnd. For da er jo vinteren over. Så kan de evt strikke noe som ingen kan bruke neste vinter igjen :) svigermor strikker så fort at er kjappere å bestille noe hos henne enn på en nettbutikk :P

Desember 2014

Bruker App

Hvor mye strikkeklær kommer dere til å ha til lille? Hvilken type klær? Og i hvilken størrelser? :) Har så mange som vil strikke til mini at det nesten blir for mye:p Men har bestilt en sparkebukse og jakke i str. 62 og kommer til å ønske meg en heldress i tillegg, men vet ikke i hvilken størrelse, kanskje en litt stor 56? :) Er så dumt om man ikke får brukt de noe særlig, men kjedelig å ha bare for store klær i begynnelsen også :P Hva kommer dere til å ha? :)
Veldig kjekt med strikka klær ;-) her e besto mi strikkeguru så lager alt ;-) mamma og ;-) sist fikk eg en del strikkagensere og bukser et av setta passa i år :-)
Anbefaler deg å lage den strikketressen litt større. Du kan jo bare brette opp litt ;-) fikk en dress som passa i starten..og så ble det for kaldt til å trille tur (fikk i november sist) og da været var bra var den liten :-/
om dressen ikke er veldig stor i str da :-) evt be de lage et par ekstra runder på bena og armene ;-)

Må finne frem hva eg ønsker meg denne gangen :-) blir nok en heldress her og ;-)
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har fått heldresser til begge mine, som passet vinteren etter - altså da de var ett og ettogethalvt år. Det har vært helt gull! Det var jo først da de virkelig trengte masse gode og varme lag, mens de baksa i snøen. I babytida brukte jeg mest strikkejakke og lue i bilen og i vogna - noe mer ble for varmt til mine.

Bare svigermor som strikker her :) jeg har et babyteppe jeg holder på med som ligger og venter på at jeg skal strikke det ferdig :p Men svigermor strikker masse fint da :D

Mye kjenner jeg meg selv rett. ;)
Strikkedame, og babyting er jo så moro å strikke på, så har vi jo en del fra forrige mann. Strikker nok mer om det blir jente denne gangen...

- Minst 2 tepper.
- En rillejakke i str. 0-3 mnd
- Djevellue, smetteskjerf, votter og sokker i str. nyfødt/ 0-3 mnd
- Bukse har jeg fra forrige mann, så det gidder jeg ikke å lage med mindre jeg får mye tid.
- Vest i 0-3 mnd
- Kanskje en liten ullbody i 0-3? Blir og om det blir mye ekstra tid...
- Om det blir jente, så blir det nok ei lita kjole også. :)
- Lukter litt på å teste ut tøybleier med denne babisen, så jeg strikker nok en 2-3 bleiebukser også.

Lager ikke så mye tjukke ting som er bittelite. Tror ikke jeg starter å bære ute utenpå jakken før babis er over 3 mnd, og i vogna holder dem seg gode og varme og kan legge i ekstra teppe om det er iskald. Har også en vognpose som kan brukes på bilsetet.
Etter bitteliten str er planen( ull trengs jo selvom vinteren er over):
- Heldress i ca str. 6 mnd som jeg tenker å bruke fra 2-4 mnd
- Jakke i str 6 mnd
- Flere par sokker i litt forskjellige str, og sikkert votter og luer også.

Det ble en lang liste. Har nok ikke tid til å jobbe helt ut gitt! ;)

Her blir det ullbukse og jakke regner jeg med :)

Dere er heldige dere med familie som er glad i strikking! :D Det er jo så mye fint! :D

Bare svigermor som kan strikke her. Hun har strikket noe til jenta mi og håper hun vil strikke litt til lille som kommer i desember også :D Før så synes jeg ikke strikket klær var så fint, men nå elsker jeg det og kunne ønske jeg klarte å strikke selv :P

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Mamma har bla strikket en dress til mini. Den har hun strikket i str 1-3 mnd, men så har hun strikket lengre ribbekant både på føttene og armene. Da bretter jeg den bare opp i starten og så bretter jeg ned etterhvert som han vokser. Jeg er inne og sniker fra oktoberforumet, så venter mini da. Satser på at dressen da passer gjennom hele vinteren. Jeg holder på med en bilstolpose selv nå. Den gjør jeg det samme med.

Har en strikka heldress, Marius-style. Thats it! Kjenner ingen som strikker;)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Kjenner at det er vanskelig å bestemme seg for hvor mye vi trenger.. :) Men får satse på litt større størrelser sånn at man får brukt de lenge :D Tror uansett det ikke skal bli noe problem å få familien til å strikke mer etterhvert som behovet blir større heller :P

Tenker jeg lager så mye jeg orker og har lyst til, men må lage selv da. Kan gis som arveklær til andre da senere, eller hvis vi skal ha flere;)

Mye kjenner jeg meg selv rett. ;)
Strikkedame, og babyting er jo så moro å strikke på, så har vi jo en del fra forrige mann. Strikker nok mer om det blir jente denne gangen...

- Minst 2 tepper.
- En rillejakke i str. 0-3 mnd
- Djevellue, smetteskjerf, votter og sokker i str. nyfødt/ 0-3 mnd
- Bukse har jeg fra forrige mann, så det gidder jeg ikke å lage med mindre jeg får mye tid.
- Vest i 0-3 mnd
- Kanskje en liten ullbody i 0-3? Blir og om det blir mye ekstra tid...
- Om det blir jente, så blir det nok ei lita kjole også. :)
- Lukter litt på å teste ut tøybleier med denne babisen, så jeg strikker nok en 2-3 bleiebukser også.

Lager ikke så mye tjukke ting som er bittelite. Tror ikke jeg starter å bære ute utenpå jakken før babis er over 3 mnd, og i vogna holder dem seg gode og varme og kan legge i ekstra teppe om det er iskald. Har også en vognpose som kan brukes på bilsetet.
Etter bitteliten str er planen( ull trengs jo selvom vinteren er over):
- Heldress i ca str. 6 mnd som jeg tenker å bruke fra 2-4 mnd
- Jakke i str 6 mnd
- Flere par sokker i litt forskjellige str, og sikkert votter og luer også.
djevellue :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hvis man velger nøytralt er man jo sikker på at det kan brukes til alle barna man skal ha, så det er jo en fordel. Ellers er det vel bare å ønske/lage i forskjellige størrelser. Vi som skal ha vinterbarn kommer jo til å få bruk for det. Og har man mye er det jo bare å ha nytt antrekk hver dag ;)

Back
Topp