Strikkeklær til første tiden

Guttemammax2

Glad i forumet
Altfor tidlig å tenke på, men hodet har nå startet å spinne litt
Mine barn er født i desember og mars, altså med snø og kulde. Da var det heldresser som ble strikket.
Strikker man hentesett i august? Er det isåfall rumper eller bukser? Noen som har erfaringer på hva som faktisk blir brukt? :)

August kan jo være alt fra full sommer til ordentlig høst. Jeg tror vi satser på en strikkejakke og evt sokker. Vil heller satse på en heldress som passer til vinteren. :happy:

Forrige kom i mai, men var liten, så tipper at en del av klærne etter henne også vil passe neste gjennom vinteren.

Jeg strikket i ull til mini som ble født i mai.. jakke, lue, sokker og rumper.. brukte det en god del, spesielt lua, jakka og sokkene :) men nå bor jeg i Tromsø da, og det snødde i mai det året jeg fødte :wideyed: Strikkajakke er jo gull uansett da! Strikk i str. 1-3 mnd, så kan det brukes litt utover høsten? Det er min plan i alle fall, men min første var jo 54cm ved fødsel, så vi rakk så vidt å bruke str. 56 en ukes tid :hilarious:

Ull regulerer jo varme, og det finnes jo forskjellige typer tykkelser på garn. Jeg kommer til å ønske tynne plagg i starten da mange i familien vil strikke, og heller litt tykkere plagg til vinteren :) Ull er gull :D

En mulighet er jo også å strikke i bomull og ikke i ull, som er bedre til varme dager. :happy:

Mamsen min står for dette, hvis ikke jeg skal bruke det jeg ble hentet i. Det var i begynnelsen av september og var en lue og en jakke i ull, som ble matchet med noe annet :)

Jeg strikker babytepper i vanlig, tynn ull. Hentesett skal jeg strikke i ull/silke-blanding, da det skal være svalere. :) Ellers kommer det meste jeg strikker til å være i litt større størrelser, slik at det passer nærmere høst/vinter.

Strikker en heldress, det kommer iallfall en kjølig kveld i løpet av de første fjorten dagene. :cool::p Selv om jeg har termin tidlig i august, og sannsynligvis får i juli så lager jeg ingenting korterma. Alt er langerma. Men, jeg lager nok ikke såååå mye i str 50 da.

Jeg holder på med en heldress tynn merino i str 1-4 mnd. Ellers tenker jeg å strikke olives strømpebukser og jakken fra hentesettet «Hjem» av Lene Samsøe :happy:
Jeg ser for meg at det blir litt kjølig i løpet av august/september, så jeg strikker langermet og med lange bein i babyull :Heartred

Strikker i flere ulike størrelser, så har vi plenty! ☺️ Har så langt strikket en del gensere, heldress, noen rompere og et par bukser :) Mye i tynn merionoull slik at det kan brukes hvis det er varmt :)

Back
Topp