Strikkehjelp!

Valpolicella

Første møte med forumet
Hei hei, jeg trenger litt hjelp med å skjønne en strikkeoppskrift. Det jeg strikker er en vott og sliter med tommelen.
Det står i oppskriften:
Sett de 13 m fra tråden tilbake på p (det har jeg gjort), plukk opp 1 m i hver kortside. Strikk sammen 2 m i hver side av de 13 m på den første omg. Strikke glattstrikk til tommelen måler 6 cm.

Jeg skjønner ikke hva som menes med kortside? Og hvorfor skal jeg strikke sammen 2 m?

Håper noen kan hjelpe :)

Kortsiden er på siden av tommelen. Mellom radene med 13m, på høyre og venstre side. Jeg er elendig på å forklare. :p

De skal sikkert strikkes sammen siden du plukker opp flere masker. Slikk at de ikke blir for store.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Kortsiden er på siden av tommelen. Mellom radene med 13m, på høyre og venstre side. Jeg er elendig på å forklare. :p

De skal sikkert strikkes sammen siden du plukker opp flere masker. Slikk at de ikke blir for store.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Takk for svar :)

Det er bare en rad med 13 m. på "nedsiden" av votten (mot håndleddet) der jeg har økt for å strikke en kile. på oversiden er det ingenting, men det må være der jeg skal plukke opp to masker regner jeg med? Og hvilke masker skal jeg strikke sammen? Maske 1 med den ene av de to makene jeg plukker opp og samme med maske 13?

Det høres logisk ut.

Back
Topp