Strikkehjelp!

Pmor

Elsker forumet
jentene i juni13
Håper noen kan hjelpe meg med å tolke oppskriften på en genser jeg holder på med! Jeg legger ved bilde av oppskriften.

Det jeg trenger hjelp til er fellingen. Hvordan skal jeg felle 2 masker 2 ganger? Kan noen forklare meg steg for steg? :)

Oppgitt lengde er 42 cm (strikker den største størrelsen).

ImageUploadedByBV Forum1385374422.318975.jpg
ImageUploadedByBV Forum1385374436.383347.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Er det felling i nakken (bakstykket) du trenger hjelp til??

"strikk hver side for seg og fell videre ved nakkesiden annen hver p 2 m 2 ganger til alle str =...:"

Du strikker den største størrelsen?

Du skal felle 24 m i midten. Da har du igjen 31m på hver side.
Inn mot nakken skal du felle 2 masker 2 ganger. Du skal gjøre det på annenhver pinne.

Det jeg ville ha gjort var å felle 2 masker, strikke omgangen ut, så snur du arbeidet og strikker tilbake.
Så snur du arbeidet igjen og feller 2 masker til.
Da har du felt 4 masker og får 27 masker igjen.

Forstod du?

Jeg er dårlig på å forklare. Jeg forstår hvordan det skal gjøres :)

Var det jeg lurte på, ja. Ville du felt med to masker sammen eller maske over den andre (hvis du skjønner)?
Litt sånn aha nå :) Den 2 ganger var bare at man skulle gjøre det to ganger :p

Når det ikke står er det ofte to rett sammen. Lurt å vri tråden på neste runde og strikke sammen med neste maske for å unngå hull.

Når det ikke står er det ofte to rett sammen. Lurt å vri tråden på neste runde og strikke sammen med neste maske for å unngå hull.

Hva mener du med å vri tråden og strikke sammen med neste maske?

Hva mener du med å vri tråden og strikke sammen med neste maske?

Den tråden mellom maskene tar du opp og vrir, strikker den sammen med neste maske

ImageUploadedByBV Forum1385387764.335100.jpgslik. Også strikker du den sammen med neste. Dette skal alltid brukes hvis feks en strikker fram og tilbake for å lage rumpa .

Vis vedlegget 41167slik. Også strikker du den sammen med neste. Dette skal alltid brukes hvis feks en strikker fram og tilbake for å lage rumpa .

Forsto ikke helt den...:p Er det på vei tilbake eller ved felling andre gang? Og mellom hvilke masker? Litt avansert for meg dette ;)

Men det blir vel ikke hull når det er felling på enden?

Men det blir vel ikke hull når det er felling på enden?

Ved enden nei. Leste ikke oppskriften din, tenkte bare hive inn det tipset . Veldig fin den du strikker, hvor har du den oppskriften fra ?

Var det jeg lurte på, ja. Ville du felt med to masker sammen eller maske over den andre (hvis du skjønner)?
Litt sånn aha nå :) Den 2 ganger var bare at man skulle gjøre det to ganger :p

Nå er jeg litt seint ute med å svare her, for glemte å abonnere på tråden etter svar.

Det kommer ann på hvor jeg feller, er det i slutten av pinnen så strikker jeg to sammen. Er det i begynnelsen, så drar jeg den første masken over den andre.

Back
Topp