StrikkeHJELP!

Kleo79

Gift med forumet
Jeg skal lage en forhøyning i en bukse. Teksten er som følger: Strikk fra der omg beg 12 m, snu, ta alltid første m løs av ved snuing og stram den litt... Hva betyr det at jeg skal ta den løs av ved snuing og stramme den?

du skal bare løfte den over på den andre pinnen uten å strikke den... og når du strammer den så drar du bare litt i tråden sånn at den strammes rundt pinnen.. at den ikke ligger slakt liksom... :) liksom........ 

Ikke verre? Bare løfte over? Ikke snu den eller noe sånt? Jøsses, selv jeg kan klare det :) Kunne de ikke bare skrevet det, da? Over på den andre pinnen?! Takk! :)

du strikker de maskene du skal, så snur du arbeidet. Istedenfor å strikke den første masken så løfter du den bare rett over på den andre pinnen og drar litt i tråden slik at den blir stram.. så strikker du videre og gjør det samme når du snur igjen..

Regnes den maska jeg har løfta over som en av de 24 jeg nå skal strikke?

Hr plutselig enda et spm, jeg. Strikker da 12 masker rett, snur og strikker 24 masker rett. Blir ikke da mønsteret rart? Det står ikke noe i oppskriften om jeg skal strikke rett eller vrang, hvilket jeg syns er rart. Det bruker alltid å stå.

Kleo79 skrev:
Hr plutselig enda et spm, jeg. Strikker da 12 masker rett, snur og strikker 24 masker rett. Blir ikke da mønsteret rart? Det står ikke noe i oppskriften om jeg skal strikke rett eller vrang, hvilket jeg syns er rart. Det bruker alltid å stå.

hvis du skal ha det glattstrikket så må du strikke rett på retta og vrang på vranga...

Ok. Ta opp og gjøre igjen. Tusen takk!

Back
Topp