Strikkehjelp!!!! *mønster oppskrift*

Frøken Fryd

Elsker forumet
Juli13-jentene
Åhhhh...nå håper jeg virkelig noen kan finne tid til å hjelpe litt...
Oppskrifta er ikke til å forstå seg på...
1375000002257.jpg

Hvordan feller jeg av annenhver pinne 8,7 m? Og så deretter 1,1 m ?
Skjønner ikke hva de mener jeg...

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Første gangen feller du 8m,så strikker du fram og til (2pinner).Når du er tilbake på samme sted som du felte sist, så feller du 7m til. Så strikkes nye 2pinner, fell 1m på "fellestedet", strikk 2pinner,fell 1.
Her skal du sikkert felle som du gjør når du feller av, slik at hjørnet blir litt avrundet.

Spør igjen om det ikke ble noe klarere...

Du skal lage et litt avrundet hjørne mot halsen, så fellingen blir i starten av pinnen som strikkes fra hals mot skulder

Første gangen feller du 8m,så strikker du fram og til (2pinner).Når du er tilbake på samme sted som du felte sist, så feller du 7m til. Så strikkes nye 2pinner, fell 1m på "fellestedet", strikk 2pinner,fell 1.
Her skal du sikkert felle som du gjør når du feller av, slik at hjørnet blir litt avrundet.

Spør igjen om det ikke ble noe klarere...
Ok...så første gang så feller jeg 8 masker. Så strikker jeg en pinne "normalt" for så å felle 7 masker til på pinnen etter. Deretter blir det strikket en normal pinne og så feller jeg 1 maske. Deretter en normal og så en til med felling av en maske?
Totalt 4 runder med felling og 4 runder med normal strikk?

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Ja, da tror jeg du har forstått det riktig. Beklager seint svar, så ikke varselet om denne tråden før nå

Back
Topp