Strikkedilla

*Perlemor*

Gift med forumet
Jeg har strikkedilla [:D] Strikker ikke avanserte saker, men sitteunderlag som jeg tover i maskin etterpå. Blir råfint! Så når jeg er ferdig med de til Magnus og Håvard skal jeg begynne på julegaver [:)] 

jeg vil gjerne sette meg først på listen over julegaver[:)]

Det er notert! [;)]

Du, kjøkkenet er halveis ferdigmålt!! TTT altså! Håper det går bra?

ORIGINAL: *Perlemor*

Det er notert! [;)]

Du, kjøkkenet er halveis ferdigmålt!! TTT altså! Håper det går bra?

TTT? er det noe jeg skulle ha visst hva er?[8|]

åja.....ting tar tid[;)]nå tok jeg den. tenkte du bare flesha med noen fancy kjøkkenutrykk som du hadde lest ett sted[;)][:D]

haha, nei da, så fancy er jeg nok ikke! [:D]

De hørtes fine ut. Er det ca bare rett-fram-strikk? Kanskje noe jeg også kunne klart????
Bilder?? [:D]

Flinking [:D][:D]

ORIGINAL: Kvitre

De hørtes fine ut. Er det ca bare rett-fram-strikk? Kanskje noe jeg også kunne klart????

Jepp, bare rettfremstrikk! Totalt idiotsikkert! Har ikke bilder av de, men kan sikkert ordne det i løpet av uka [:)]

Legger opp 120 masker (på rundpinner) og strikker omtrent 100 riller, blir ikke helt firkantet. Ble inspirert av denne oppskriften

http://www.hekleogstrikkeoppskrifter.com/2008/03/09/tovet-sitteunderlag-i-ull-som-er-f%C3%B8rst-er-strikket/

Flink du er da!
Var et kjempebra julegavetips forresten![:D]

ORIGINAL: *Perlemor*

ORIGINAL: Kvitre

Jepp, bare rettfremstrikk! Totalt idiotsikkert! Har ikke bilder av de, men kan sikkert ordne det i løpet av uka [:)]

Legger opp 120 masker (på rundpinner) og strikker omtrent 100 riller, blir ikke helt firkantet. Ble inspirert av denne oppskriften

http://www.hekleogstrikkeoppskrifter.com/2008/03/09/tovet-sitteunderlag-i-ull-som-er-f%C3%B8rst-er-strikket/

Men selvom det er idiotstrikk er det ikke sikkert jeg får det til vett'u [8D][;)]
Hva betyr 100 riller? Nei, jeg kan IKKE noe om strikking[:)] Får kanskje gå på kurs hos svigermor, hun er utrolig flink.

Det så fint ut det i linken iallefall [:D]

er strikking her i huset og [:)]
monsterbuksen er ferdig, og då har eg begynt på nøstebarndress til lille mini [:D]

bare at eg strikker den i brunt og beige [:)]

Så fin!! JEg vil lære-jeg vil lære...

Skjønner ikke hvordan dere får tid  og ikke minst overskudd[:(] Vil også strikke og holde på med annet håndarbeid. Men etter at Mikael er hentet i barnehagen så må jo han underholdes til leggetid og etterpå er man jo så kjørt at man ikke får gjort noe som helst. .......................
Hvor henter dere energien fra jenter????? VIL OGSÅ HA [:D]

ORIGINAL: ile77

Skjønner ikke hvordan dere får tid  og ikke minst overskudd[:(] Vil også strikke og holde på med annet håndarbeid. Men etter at Mikael er hentet i barnehagen så må jo han underholdes til leggetid og etterpå er man jo så kjørt at man ikke får gjort noe som helst. .......................

signerer denne jeg[:)]

ORIGINAL: ile77

Kjenner meg godt igjen her altså! Men dette er mitt nyttårsforsett. Gjøre mer av det jeg tenker og har lyst til, og det gir meg energi rett og slett!

Denne strikkingen er så lett at det gjør jeg mens jeg ser tv, så det er igrunn ikke noe tiltak....Er bare å komme igang! [;)]

Og det er jo derfor jeg er mindre på bv også, prøver å gjøre noe av alt jeg tenker jeg skal...

Et annet lite tips når det gjelder energi, Rosenrot! Har begynt å ta det, og føler jammen at det hjelper!! Om det faktisk funker, eller om det er placeboeffekt driter jeg igrunn i. [:D]

ORIGINAL: Mamma til Andrea

Det er egentlig bare å bestemme seg for å ha tid og ork. Sørg for å få gjort det aller mest nødvendige av husarbeid før leggetid, evt rett etter leggetid. Så kan man finne frem strikketøyet etterpå. Trenger jo ikke å strikke mange timer hver eneste dag, liksom. Jeg har lange opphold, og så kan jeg strikke masse i et par dager, for så å ha ny pause.

Og det å lære går fort. Jeg har, frem til jul for ett år siden, alltid bare kunnet strikke rett og vrang og firkantede ting. Men så bestemte jeg meg for å lære, og nå har jeg strikket kjole, jakke, bukse osv. Det er kjempegøy! Mye som er vanskelig også, men jeg har egen "hotline" til min søster som er strikke-designer. Det hjelper litt. Dessverre befinner hun seg i London, og min flinke mor i Østfold, så lokal hjelp er det dårligere med.

Hopp i det, jenter! Jeg tenker en del på det at det er viktig å bringe slike tradisjoner videre.
Et tips: ikke begyn med noe stort og uoverkommelig bare fordi det er FIIIIINT. Velg noe litt mindre. En lue, kanskje? (ikke for lite heller)
Lykke til [:)]

Og til trådstarter Perlemor [:)]: så gøy at du har fått dilla. Sitteunderlag er jo en genial ting, også kommer du til å fortsette å synes det er gøy når du velger å ta steget videre til andre ting. Det er jeg sikker på! [:D]

Kunne bare rett strikk jeg, men fikk da strikka en sokk i høst [:D]  Veldig koselig med hjemmestrikka ting! Skal bli flere sokker! Og er helt sant, er bare å tørre og gjøre det! [:D] Jeg satt med garnstudio.no på datan og så instruksjonsvideoer, helt genialt!

ORIGINAL: Spretty

er strikking her i huset og [:)]
monsterbuksen er ferdig, og då har eg begynt på nøstebarndress til lille mini [:D]

bare at eg strikker den i brunt og beige [:)]

Så flink du er!! Heldig som har en så hjelpsom strikkenabo også [;)]

Back
Topp