*Perlemor*
Gift med forumet
Jeg har strikkedilla [:D] Strikker ikke avanserte saker, men sitteunderlag som jeg tover i maskin etterpå. Blir råfint! Så når jeg er ferdig med de til Magnus og Håvard skal jeg begynne på julegaver [:)]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: *Perlemor*
Det er notert! [;)]
Du, kjøkkenet er halveis ferdigmålt!! TTT altså! Håper det går bra?
ORIGINAL: Kvitre
De hørtes fine ut. Er det ca bare rett-fram-strikk? Kanskje noe jeg også kunne klart????
Bilder?? [:D]
Flinking [:D][:D]
ORIGINAL: *Perlemor*
ORIGINAL: Kvitre
De hørtes fine ut. Er det ca bare rett-fram-strikk? Kanskje noe jeg også kunne klart????
Bilder?? [:D]
Flinking [:D][:D]
Jepp, bare rettfremstrikk! Totalt idiotsikkert! Har ikke bilder av de, men kan sikkert ordne det i løpet av uka [:)]
Legger opp 120 masker (på rundpinner) og strikker omtrent 100 riller, blir ikke helt firkantet. Ble inspirert av denne oppskriften
http://www.hekleogstrikkeoppskrifter.com/2008/03/09/tovet-sitteunderlag-i-ull-som-er-f%C3%B8rst-er-strikket/
ORIGINAL: ile77
Skjønner ikke hvordan dere får tid og ikke minst overskudd[:(] Vil også strikke og holde på med annet håndarbeid. Men etter at Mikael er hentet i barnehagen så må jo han underholdes til leggetid og etterpå er man jo så kjørt at man ikke får gjort noe som helst. .......................
Hvor henter dere energien fra jenter????? VIL OGSÅ HA [:D]
ORIGINAL: ile77
Skjønner ikke hvordan dere får tid og ikke minst overskudd[:(] Vil også strikke og holde på med annet håndarbeid. Men etter at Mikael er hentet i barnehagen så må jo han underholdes til leggetid og etterpå er man jo så kjørt at man ikke får gjort noe som helst. .......................
Hvor henter dere energien fra jenter????? VIL OGSÅ HA [:D]
ORIGINAL: Mamma til Andrea
Det er egentlig bare å bestemme seg for å ha tid og ork. Sørg for å få gjort det aller mest nødvendige av husarbeid før leggetid, evt rett etter leggetid. Så kan man finne frem strikketøyet etterpå. Trenger jo ikke å strikke mange timer hver eneste dag, liksom. Jeg har lange opphold, og så kan jeg strikke masse i et par dager, for så å ha ny pause.
Og det å lære går fort. Jeg har, frem til jul for ett år siden, alltid bare kunnet strikke rett og vrang og firkantede ting. Men så bestemte jeg meg for å lære, og nå har jeg strikket kjole, jakke, bukse osv. Det er kjempegøy! Mye som er vanskelig også, men jeg har egen "hotline" til min søster som er strikke-designer. Det hjelper litt. Dessverre befinner hun seg i London, og min flinke mor i Østfold, så lokal hjelp er det dårligere med.
Hopp i det, jenter! Jeg tenker en del på det at det er viktig å bringe slike tradisjoner videre.
Et tips: ikke begyn med noe stort og uoverkommelig bare fordi det er FIIIIINT. Velg noe litt mindre. En lue, kanskje? (ikke for lite heller)
Lykke til [:)]
Og til trådstarter Perlemor [:)]: så gøy at du har fått dilla. Sitteunderlag er jo en genial ting, også kommer du til å fortsette å synes det er gøy når du velger å ta steget videre til andre ting. Det er jeg sikker på! [:D]
ORIGINAL: Spretty
er strikking her i huset og [:)]
monsterbuksen er ferdig, og då har eg begynt på nøstebarndress til lille mini [:D]
bare at eg strikker den i brunt og beige [:)]