Strikkedamer!!

Tarlica

Gift med forumet
Jeg har ei venninne som har strikket et ullsett til jenta mi, en genser og bukse, de er superfine! Hun sier at hun ikke skal ha så mye, garnet kom på ca 250,-.. MEN, jeg vet hun sliter økonomisk, og vil gjerne gi henne nok til at det var verdt det også.. Hvor mye bør jeg gi, uten at det blir for mye for min lommebok, men nok for hennes?

Valgets kval..

Tarlica skrev:
Og det er ikke for lite? Dere ville ikke blitt skuffet?

hvis jeg hadde sagt at jeg kun skulle ha for garnet, og ikke sagt noe mer enn det så nei.. det er kjempevanskelig å ta og å gi for strikkede plagg.. det er jo håndlaga, men man kan liksom ikke ta 200 kr timen heller..

det du kan se på for å se om du er milevis unna er regnestykket der du ser hvor mange meter garn som er strikket opp og så ganger du det med 50 øre...
noen sier også materialkostnader ganger 2 eller 3...
så om du går for den ene der, materialkostnader ganger 2 - så er du jo på rett plass :)
Om du føler at du har råd til mer, så kan du jo det - men sånn i bunn og grunn er 500 kr helt ok syns JEG da...

Dollface skrev:

Tarlica skrev:
Og det er ikke for lite? Dere ville ikke blitt skuffet?

hvis jeg hadde sagt at jeg kun skulle ha for garnet, og ikke sagt noe mer enn det så nei.. det er kjempevanskelig å ta og å gi for strikkede plagg.. det er jo håndlaga, men man kan liksom ikke ta 200 kr timen heller..

det du kan se på for å se om du er milevis unna er regnestykket der du ser hvor mange meter garn som er strikket opp og så ganger du det med 50 øre...
noen sier også materialkostnader ganger 2 eller 3...
så om du går for den ene der, materialkostnader ganger 2 - så er du jo på rett plass :)
Om du føler at du har råd til mer, så kan du jo det - men sånn i bunn og grunn er 500 kr helt ok syns JEG da...

Okay, takk!! Da får hun 500-600 kr, og da får hun mye mer en forventet, OG jeg slipper å føle skyld..   TAKK jenter!!!!

Enig med de over, 500kr.

Som Dollface sier, noen ganger med både 2 og 3 av materialkostnadene.
Jeg synes mye av gleden er å se andre bruke tøy jeg har strikket:)

Så lenge hun vil ha matrialkost og du vil gi henne 5-600 kr, da blir hun sikkert glad.

Back
Topp