Strikke

AL93

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
er det noen som har planer om, eller kanskje har begynt å strikke til den lille? :) Jeg startet på et babyteppe i lys grå forrige gang jeg var gravid, men når det gikk galt la jeg det vekk, for å få litt avstand. Vurderer å finne det frem igjen snart :happy:
 
Jeg strikker en del (kollektivt, på vei til og fra jobb). Har nok klær fra førstemann, men hvis dette blir en liten jente så må det nok bli noe likevel:shy: synes det er litt tidlig å begynne på noe til lille spire, da føler jeg at jeg utfordrer skjebnen :confused: så foreløpig blir det å gå i barselgaver, også litt til meg selv :D
 
Har strikket babyklær en stund, med tanke på barselgaver. Men vurderer å beholde noe av det, nå som jeg er gravid selv. Fortsetter å strikke på toget, blir en god produksjon ut av det. Men har ikke strikket noe spesifikt til egen baby foreløpig. Tipper jeg begynner på noen prosjekter i løpet av sommerferien! Babyklær er veldig stas å strikke, pluss at det går så fort!
 
Jeg kommer garantert til å strikke masse til lille gullet :happy: men jeg venter til etter sommerferien slik at jeg er godt passert 12 uker!
 
Har lyst til å finne noe å strikke til babyen, men har ikke begynt med noe enda. Har også en plan om å få strikket et par gaver.
 
Har strikket litt babyklær, men tenker å strikke mer fremover:)
 
Har begynt på et teppe, fin syssel som får tankene mine vekk fra de fleste av bekymringene mine :smiley-ashamed004 Men det blir nok det med det:hilarious: Det klør i fingrene til mamma og svigermor etter å strikke babyklær, så spørs hvor mye jeg klarer å strikke før de har fikset de meste:)
 
Jeg har planer om å strikke :) men er ganske nybegynner på strikking.. er det noen som har noen enkle oppskrifter på babystrikk?
 
Ja, har tenkt å strikke noen gensere, luer og sokker hvertfall. Har hatt tradisjon på å strikke gule babysokker til folk, så gøy å lage ett par til oss også :)

Jeg er veldig glad i bøkene "lille bolla" og "lille tulla" mye som er både fint og funksjonelt i de. Og ikke for vanskelig å strikke.
 
Boka «myk start» har også noen veldig fine baby-oppskrifter. Sokkene derfra sitter veldig godt på foten :gen014 ellers anbefaler jeg jakke fremfor genser til de aller minste, så slipper man å dra det over hodet ;)
 
Jaa, gleder meg! Men tør heller ikke enda, da jeg tenker så teit om sånne ting, at det ville vært å utfordre skjebnen!:nailbiting:
 
Back
Topp