Strikke????

Cassie

Betatt av forumet
Noen som er så flinke som har begynt å strikke!? hehe:)
Jeg fikk en bunke med babyoppskrifter mamma hadde vært å fått i garnbutikken. Kunne bare velge hva jeg syntes var fint, og hun skulle strikke! Passer meg veldig bra:) Har lyst på et hvitt vognteppe med hullmønster. Er så fiiint!

Jeg har tenkt å strikke litt til sommeren. Jeg skal ha fri fra midten av mai, så da får jeg god tid[:)]. Jeg har fått en del babyoppskrifter fra mormor, men har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal strikke enda. Et babyteppe bler det iallefall[:)]

____
Termin 120806

Strikke?
Jeg?
[:D]

Men ei venninne av meg ringte for en måned siden og lurte på om jeg ville ha babytøy eller babyteppe, for hun skulle begynne å strikke til meg.... så det blir offwhite babyteppe!
[:D]

Tidligere har jeg bare strikka en genser og en jakke til eldste jenta mi. Nå har jeg begynt på en liten Ole Brumm ulldress. Det går ikke så fort, så jeg håper jeg kan klare å bli ferdig. Må bare strikke selv, for jeg har ingen mor eller svigermor som strikker. Og strikka babytøy er jo bare sååå fint!
Den Ole Brumm dresse er skikkelig søt. Prøver å legge ved et bilde her.

Hum....strikke ja.....[:)] kunne det en gang i tiden jeg og, men er ikke den mest aktive på den fronten lenger må jeg ærlig innrømme[8|]
Kanskje det er noe å ta opp igjen når jeg leser dette, jaffal noen små strømper hihi.... men er enig i att det er nydelig fint med strikka dresser og jakker og kjoler....det er noe eget og spesielt med det som ikke er masseproduksjon og er realt håndarbeide.

Den Ole Brumm dressen var sååå nydelig da.
Hm... hvem kan jeg bestikke til å strikke den til meg? [:D]

Jeg elsker strikket tøy til barn...det er gull verdt, for det er jo så mykt og godt å leke i pluss at det holder barna varme og tørre...

Ellers er jeg nok litt bortskjemt på det området der, jeg har en mor, svigermor, svigerinne og bestemor som strikker, pluss at jeg strikker en del selv også..

Så min førstefødte har aldri manglet noe strikket tøy gitt, nå har jeg faktisk begynt på ei ullbukse til 4åringen og skal begynne snart å strikke til lille babyen [:)]

Strikker masse jeg, når jeg finner tid og ro. Holder nå på med en hel dress, hvit med hette - hetta og armene har 'ku-mønster' - ganske stilig. (Strikka faktisk en sånn til nevøen min da han var ca. 6 mnd. - og så fant jeg ut at jeg hadde nok babyull i offwhite og svart til en i 4-6 mnd. nå, og siden jeg hadde mønsteret allerede og alt, så satte jeg bare i gang...)
Og så strikker jeg bleiebukser innimellom - en sånnen er jo laget på en kveldsstund, og så er det greit hva som er klart... [;)] (Blir tøybleier på oss ja, så strikker bukser i lanolinholdig ull til å ha utenpå).

I tillegg er mamma veldig glad i å strikke, hun har fått i oppdrag å strikke dåpskjole, og hun kommer nok ikke til å gi seg med det, så jeg tenker den lille skal få seg mange gode ullplagg, ja...

Back
Topp