Strikke teppe

Elle

Glad i forumet
Marsboerne2017
Noen som har en fin oppskrift på teppe til baby? Har lyst på en bred hekla kant... Event hvor mange maker bør jeg legge opp?

Noen som har en fin oppskrift på teppe til baby? Har lyst på en bred hekla kant... Event hvor mange maker bør jeg legge opp?
Holder på med et vognteppe nå faktisk, men jeg har dessverre ikke noen oppskrift da jeg tar det litt på feelingen.. Bruker tykt garn og store pinner, så jeg kanskje rekker å strikke litt mer enn kun den ene tingen før babyen kommer :P håper noen andre har en fin oppskrift til deg :)

Holder på med et vognteppe nå faktisk, men jeg har dessverre ikke noen oppskrift da jeg tar det litt på feelingen.. Bruker tykt garn og store pinner, så jeg kanskje rekker å strikke litt mer enn kun den ene tingen før babyen kommer :P håper noen andre har en fin oppskrift til deg :)
;)

Ligger sikkert noen fine oppskrifter på nettet også hvis du googler :)

Bestemor til mannen min skal strikke et veldig fint teppe som var i den klompelompe boka

Så mange fine!! Må nok ta litt enklere jeg gitt.. Da strikke kunnskapene ikke er så gode.. Noen som har en fin bred heklekant? Der er jeg litt flinkere :-)

Jeg fikk et utrolig deilig vognteppe av venninna mi da førstemann ble født. Jeg husker hun sa hun lagde det mye lengre enn det som stod i oppskriften og det er jeg overlykkelig for. Teppe er brukt som eneste dyne om natten fra han var nyfødt og fremdeles nå som han er 10 mnd + i vogna. Strikket med babyaplakka/silkeblanding med dobbel tråd.
Skal se om jeg finner oppskriften :)

Her er oppskriften:

Dobbeltråd silkealpakka, pinne 5. La opp 137 masker løst. Rillestrikk i noen cm før havskum-mønsteret begynner.
9 rette på hver side før mønsterrapport, selve mønsteret går over 17 masker.

Selve mønsteret finnes mange oppskrifter på, dette var den første jeg fant når jeg googlet havskumteppe, men hvis den er vanskelig å forstå kan hun bare google det så kommer flere forklaringer.

1: 9r (rillekant) 2 rett sammen 3 ggr. *kast,1r,kast,1r,kast,1r,kast,1r,kast,1r,kast, 2r sammen 6 ggr* gjenta fra * til *til det er 15 m igjen. 2r sammen 3 ggr, 9r(rillekant)
2:rett ut omgangen.
3:rett ut omgangen
4:vrang ut omgangen (untatt kantmaskene som strikkes rett.)

Mor Signes babyteppe fra Nøstebarn er utrolig deilig og lett å strikke :) Har oppskriften, men vet ikke om det er lov å dele det her?

Back
Topp