Strikke teppe oppskrift?

maryann

Glad i forumet
Juli13-jentene
Ble lagt ut en oppskrift på et strikke teppe for en stund siden, finner den ikke igjen:( strikkes fra hjørne til hjørne, noen som vet?

Her er den jeg har lagt ut, kanskje denne du mente?
Fått den av Gizom ;)

Dette babyteppestrikkes bare rettstrikk og alt gjentas hele tiden, bare de første pinnene kan bry på hode bry.
Du trenger 200-250 gram garn,oppskrifter krever gram garn ikke antall nøster, men på ettiketten står det gram pr nøste, så regner du det ut.

Start med å legge opp tre masker.
Snu strikketøyet, og strikk to masker, så et kast (øk en maske), strikk siste maske og snu strikke tøyet.
strikk to masker, så et kast (øk en maske), strikk de to maskene som er igjen på pinnen, snu strikketøyet.
strikk to masker, så et kast( øk en maske), strikk de tre maskene som er igjen på pinnen og snu.
slik fortestter du på begynnelsen hver pinne etter to strikkede masker, øker du med et kast.
kastene, maskene som er økt og som ser annerledes ut når du snur, vanligvis den tredje siste masken på pinnen, skal strikkes bakfra. dvs at du stikker pinnen innfra høyre, rett mot den adre pinnen og IKKE forfra som alle andre masker... dette for å forhindre hull...

Når du har brukt opp halvparten av garnet, skal vi begynne å minke.
Heretter felles en maske ved å strikke maske nr 3og4 på begynnelsen av hver pinne sammen.

Takk Amahel

Maryann: Dette er et enkelt teppe, har du spørsmål så bare send meg en pm.. Lykke til!

Va d eg tenkte på ja:) tusen takk! Greit me nåke å strikka mens eg glor på tv:)

Jeg er nå akkurat ferdig med mitt andre teppe etter denne oppskriften :D

Kjempe kjekt teppe å strikke, og så blir de så fine :)

Eg har så lyst å læra meg å strikka, men oppskriftene er greske for meg :(

Eg har så lyst å læra meg å strikka, men oppskriftene er greske for meg :(
Synes du bare skal hoppe i det og prøve :)

Inne på www.garnstudio.no finner du mange gode instruksjonsvideoer, på hobbyforumet her på BV et vi mange som kan hjelpe.

Det teppet som er nevntvi denne tråden er et fint nybegynner prosjekt med tykke pinner :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Synes du bare skal hoppe i det og prøve :)

Inne på www.garnstudio.no finner du mange gode instruksjonsvideoer, på hobbyforumet her på BV et vi mange som kan hjelpe.

Det teppet som er nevntvi denne tråden er et fint nybegynner prosjekt med tykke pinner :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Tusen takk for gode tips :) Skal hive meg uti det :)

Ja det kunne me gjort :) Må bare venta te me er ferdig med oppussingen ;)

Har du bilde av teppet?

Jeg har akkurat strikka et med hjerter i hullmønster fra sandnesgarn, og det ble veldig fint. MEN skulle hatt noe litt røffere som kan brukes uten å være redd for at det blir litt skitt og rusk og slikt...

Har du bilde av teppet?

Jeg har akkurat strikka et med hjerter i hullmønster fra sandnesgarn, og det ble veldig fint. MEN skulle hatt noe litt røffere som kan brukes uten å være redd for at det blir litt skitt og rusk og slikt...
Her er de jeg har laget.
Brukte raggegarn ;)
1362947051855.jpg

ImageUploadedByBV Forum1362987548.535751.jpg
Her er starten på mitt. Tykt ultranasjonalister fra europris

Back
Topp