Strikke strømper. Er det vanskelig?

Krösa Maja

Forumet er livet
Har så lyst til å strikke knestrømper til barna mine. Men jeg kan ikke strikke:p
Er det vanskelig å strikke strømper?
Noen som vet om enkel oppskrift? :)

Enkleste er å strikke tubesokker uten hæl. For oss som ikke kan det er hæl kjempevanskelig

Til barn som er eldre og skal ha sko et sokker med hæl tingen.

Med oppskrift går det. De som kan slikt gjør det etter hodet

Jeg kan strikke, men til hæl må jeg ha oppskift
Jeg har en i "myk start", men garnstudio har også

(det finnes flere sorter hæl også, finn en du liker)

Kan du strikke og forstår oppskrifter er det ikke problem. Følg oppskriften punkt for punkt. De som strikker sokker og hæl uten oppskrift har lært seg en hæl de liker utenatt;)

Eg synest det var lett takket være YouTube :-P

Eg strikket først ned til hælen, gikk inn på YouTube og såg hvordan man gjor resten veldig greit :-)

Synes det er vanskelig å strikke generelt jeg:/

Det spørs hvor lærevillig og lettlært du er det :p
Jeg synes det var enkelt, og det var det første jeg strikket (.. etter en prøveklut/gryteklut) da jeg lærte meg å strikke ordentlig.

Ofte sier mange at de kan ikke strikke annet enn sokker og derfor ikke kan strikke en genser for eksempel, men jeg tenker at kan du strikke sokker kan du strikke det meste... Jeg synes allikevel ikke det er vanskelig, men hvis du ikke har strikket noe tidligere og ikke kan lese oppskrifter kan det bli litt utfordrende... Men overhode ikke umulig :) ville søkt på nettet for instruksjonsvideoer :)

Ikke så vanskelig om man bruker youtube, dog fryktelig kjedelig å starte på sokk nr to spør du meg ;-)

Husket jeg brukte litt tid på første paret når jeg skulle lære meg å strikke raggsokker, men etter det har det gått helt fint ;) Hvis du kjøper garnet sportsragg på sparkjøp så står det oppskrift inni lappen :)

Back
Topp