Strikke med rundpinne?

Cathy1

Elsker forumet
hjeeeelp?!  

fikk plutselig lyst til å prøve å strikke litt [8|]
så gikk ned å kjøpte det jeg trengte ... meeen ...

jeg strikke med rundpinne (det det heter ? hehe )  men for hver sånn maske jeg tar over på høyre side så blir tråden i mellom pinnene lenger..

hva gjør jeg feil ?! hehe[:D][:D]

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener, men kan det hjelpe å holde tråden (Den som går fra garnet og over fingeren din) strammere?

nei...  det var ... første runde ? :P hehe... nå ser det bedre ut...

nå har jeg bare ett problem ...  den er så lang den pinnen ! hehe...
80 cm !  =P 

tenkte ikke på at jeg måtte se på lengden..

hehe..    øvelse gjør mester ?[:D][:D]

og jo mer jeg strikker jo strammere blir det =P   dette var ikke lett nei... hehe...

meg og mine ideer altså ! [:D][:D][8|]

Ikke 80 cm i allefall.... hihi... herregud- det er jo til en stoor genser eller noe...[:D]

hvor mange masker har du da? er det til barn eller voksen? og ike minst- hva slags garn? Men strikker du for frihånd eller etter en oppskrift?

Jeg strikker en kjørepose nå med "vanlig" tykkelse på ullgarnet, har 260 m på en rundpinne på 30 cm,

ORIGINAL: lillekine

Ikke 80 cm i allefall.... hihi... herregud- det er jo til en stoor genser eller noe...[:D]

hvor mange masker har du da? er det til barn eller voksen? og ike minst- hva slags garn? Men strikker du for frihånd eller etter en oppskrift?

Jeg strikker en kjørepose nå med "vanlig" tykkelse på ullgarnet, har 260 m på en rundpinne på 30 cm,

haha , ja syns det ble grådig stort !!   =P    kjøpte en mindre nå...
vettu hva ?!  jeg aner ikke.. jeg bare strikker litt :P     hehe...    kan svare på hvilken farge !  rød og hvit  [:D][:D]

hvordan regner man ut hvor mange masker en trenger ?

Hvis du ser på nøstet ditt så står det hvor mange masker pr cm trengs. Det er ikke lett å bare begynne å strikke og lue er vel ikke akkurat det jeg ville begynt med. Jeg kan strikke gensere og skjerf og slik men lue har jeg turt og begynne med ennda siden jeg ikke er så flink med øking felling og det å strikke med 5 pinner er helt håpløst for meg. Jeg har villet spurt de i butikken etter en oppskrift og forklaring på hvordan du skal gjøre det. LYKKE TIL og ja øvelse gjør mester.

Se på garnstudio.no! Der ligger det mange fine instruksjons videoer + oppskrifter! Flott side! [;)]

Back
Topp