Strikke lue

Cachee

November 2014 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Har lyst til å strikke lue til både meg, storebror og lillebror.. i samme stil, farger og garn. Har lyst til at min og storebror sin skal være litt baggy, mens lillebror sin skal være fast og fin ; p

Noen som har tips til oppskrift og et godt garn ? Det er mange år siden sist jeg strikket lue, så det bør være ganske rett frem altså ;p

Har lyst til å strikke lue til både meg, storebror og lillebror.. i samme stil, farger og garn. Har lyst til at min og storebror sin skal være litt baggy, mens lillebror sin skal være fast og fin ; p

Noen som har tips til oppskrift og et godt garn ? Det er mange år siden sist jeg strikket lue, så det bør være ganske rett frem altså ;p
Hekler du? For meg f.eks er mye lettere å hekle :)

Ang garn :) Skal du ha noe varm - bør bruke ullblanding. Eller kan vare fint cotton med akril/viskose - er veldig myk :)

Hekler du? For meg f.eks er mye lettere å hekle :)
Ang garn :) Skal du ha noe varm - bør bruke ullblanding. Eller kan vare fint cotton med akril/viskose - er veldig myk :)

Ja, hekle gjør jeg masse av og kan det best ;p Men tenkte å kanskje prøve på å strikke, ellers blir det hekling. Helst noe varmt, og ull ja - som ikke klør helst :)

Ja, hekle gjør jeg masse av og kan det best ;p Men tenkte å kanskje prøve på å strikke, ellers blir det hekling. Helst noe varmt, og ull ja - som ikke klør helst :)

Da ville jeg kanskje kjøpt babyull til lillebror... og så har du mange fine ullgarn, gå på garnbutikken og få hjelp der

Mye fint i ull! Kommer akkurat fra en garnbutikk nå (klarer jo ikke å holde meg unna!), og kjøpte da med meg både Drops Merino Extra Fine (pinne 4) og Drops Baby Merino (pinne 2,5-3). Kjempemyke og gode garn. Ellers er det mange fine oppskrifter på nyfødtluer på nett, blant annet har jeg strikket en del av disse: http://anitabjorkedal.blogspot.no/2014/01/huer-til-ein-god-sak-leger-uten-grenser.html?m=1

Har også strikket djevellue som er i Myk Start-oppskriftsboken min. Denne finner du nok også på nett om du googler :)

Til storebror og til deg så tenker jeg at du finner nok mye fint om du sjekker ut garnstudio.com :)

Takk for tips dere :) Ble med min mor på garnbutikken idag og endte opp med noen nøster Drops Merino Extra Fine - så blir det heklenåla gitt ! :p (muligens med en strikket kant nederst for å få godt med "strikk" i den).

Back
Topp