Strikke hjelp :)

-blomsterpiken

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Nå har eg begynnt på projekt to (måtte ha rn avkobling fra genseren; ) ), og trenger litt hjelp...
Det står - Sett dem 6 første og 6 siste maskene på en hjelpe pinne til kanter. Sga eg da ta to strømpe pinner og ta den utpå og la dem bli der??

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Ja, eller store sikkerhetsbelte eller bare tre de inn på en tråd. Strikketøyet blir jevnere om du setter de over på tråder;)

Sikkerhetsbelte = sikkerhetnåler

iPhone som rettet den gitt

Ahh takker:) Skal dem bare "henge"der da?? Jaja.. åsså sto det at eg skulle legge opp 3 nye masker.. betyr det at eg skal auke da eg begynner å strikke?

Ja det betyr det. Helt riktig!

Hmm,ser någe rart ut dette her.. Dem maskene som eg tok over på hjelpe pinne,skal eg strikke dem eller bare la dem vær? Holder på med et marius vognteppe

Skal sikkert bli en kant, så da skal du strikke de helt til slutt, men les fremover i oppskriften så står det sikkert hva du skal gjøre med de der:)

Skal sikkert bli en kant, så da skal du strikke de helt til slutt, men les fremover i oppskriften så står det sikkert hva du skal gjøre med de der:)
Jepp!

Måtte rekke opp og begynne på ny.. hadde gjort litt feil. Men er på rett spor nå. Takk for hjelpa :)

Lykke til;)

Måtte rekke opp og begynne på ny.. hadde gjort litt feil. Men er på rett spor nå. Takk for hjelpa :)

huff....høres litt ut som meg når jeg skulle strikke en sparkebukse... tror eg strikka buksa 4 ganger (tok opp så sinnsykt mange ganger). Til slutt gav eg opp....den er ikke helt perfekt, men den er hel - får holde lenge det :-D

Hehe,det er skikkelig surt og måtte rekke opp så mye,men er på god vei nå :D
Genseren eg strikker til mellomste jenta mi har eg rekket opp i det uendelige,sist måtte eg rekke opp en hel arm for eg har strikka med feil farge. Og da kom tårene gitt,så da kom svigerinna mi og strikka den for meg ;) tihi

Hehe,det er skikkelig surt og måtte rekke opp så mye,men er på god vei nå :D
Genseren eg strikker til mellomste jenta mi har eg rekket opp i det uendelige,sist måtte eg rekke opp en hel arm for eg har strikka med feil farge. Og da kom tårene gitt,så da kom svigerinna mi og strikka den for meg ;) tihi
huffameg :-( fryktelig snill svigerinne du har!
Men ikke gi opp! Det blir fint og flott til slutt :-)

Ja hun er gull verdt :) Og bor 5 skritt unna terasse døra mi ;) Hihi
Gir ikkje opp eg :) Ikkje ennda vertfall ;)

Hormoner og strikking har vist seg å være bad combination for min del... Holdt på med min aller første babygenser:
ImageUploadedByBV Forum1365276788.583372.jpg
Men begynte å både banne og grine da jeg mista en haug med masker ;-) Hahaha,må ha vært et syn! Storesøster har nå fullført den (snille snille) og jeg får den i morra,fixferdig ;-)
Men jeg har fullført,og er tilfreds med, ei lue til mini:
ImageUploadedByBV Forum1365276894.866412.jpg
samt et par sokker og votter:
ImageUploadedByBV Forum1365276927.032400.jpg

Men jenter,må si jeg er imponert over deres strikke-heklerier :-)

Oi,trodde jeg var inne på hobbytråden da jeg posta den forrige jeg... Ja ja ;-)

Oi,trodde jeg var inne på hobbytråden da jeg posta den forrige jeg... Ja ja ;-)
Du får poste i "hobby-tråden" også da. Men syns du har vært kjempeflink!
Er sikker på at når barna våres er ett år, så går de alle i nydelige, perfekte hjemmelaga plagg :-)

Hvordan løste du dette?? Holder på med samme som deg, men det stopper litt her når jeg tar av maskene og ska legge til tre nye :s

Back
Topp