Strikke hentesett

Sesamfrø93

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Juliknøttene 2022
Maisløyfene 2024
Strikkepinnene mine har hatt ferie, eller nesten friår. Men jeg ønsker meg gode forlag til fine hentesett jeg kan strikke, gjerne med strukturmønster!
Så kanskje strikkemotivasjonen kommer tilbake :D

Kanskje jeg skal strikke et hentesett igjen jeg også Gjorde det til andremann, men jeg har en elendig tålmodighet

Vedlegg

• Screenshot_20211210_190414_com.instagram.android.jpg
    Screenshot_20211210_190414_com.instagram.android.jpg
    1.019,1 KB · Visninger: 70
Hva kan man strikke til en julibaby? :happy: Har dere noen gode tips? Bommull istedenfor ull kanskje?

Hva kan man strikke til en julibaby? :happy: Har dere noen gode tips? Bommull istedenfor ull kanskje?

Ull skal være bra uansett, da det puster. Men ja, jeg lurte også på bomull. Problemet med bomull er at det er vanskeligere å strikke med. Jeg er ingen god strikker, så for meg kan det lage litt trøbbel :)

Bomull blir fort ujevnt.. Men det finnes jo garn i 50% ull /bomull som er veldig mykt. Tror jeg kommer til å strikke en jakke og en lue i noe tynn babyull eller lignende, med hullmønster, så det puster godt.. Det er ikke alltid så varmt i juli/august i Nord-Norge :p

Bomull blir fort ujevnt.. Men det finnes jo garn i 50% ull /bomull som er veldig mykt. Tror jeg kommer til å strikke en jakke og en lue i noe tynn babyull eller lignende, med hullmønster, så det puster godt.. Det er ikke alltid så varmt i juli/august i Nord-Norge :p
Dale Lerke og Dale Lille Lerke er herlige blandingsgarn! Synes det holder fasongen godt også :happy:

Jeg vurderer å strikke bleiebukse denne gangen, så funker det med sommervarme. Blir det kald sommer tar vi tynn strømpebukse under.

Lille Lerke garn er en vinner, godt å strikke med er det også!

Har begynt på dette til alle mine, men har aldri rukket å bli ferdig:bag: Har en tendens til å begynne på 47prosjekt samtidig. Det er så mye fint:hilarious:
Men kanskje dette er gangen det faktisk blir dette settet:p

Screenshot_20211211-081056_Samsung Internet.jpg

Jeg strikka denne jakken og romperen sist. Hadde så klart ingen bilder av ungen med hele settet.
Screenshot_20211211_084104_com.backthen.android.jpg Screenshot_20211211_084136_com.backthen.android.jpg

Slik ble hentesettet til minsten. Jakka ble alt for stor, så måtte mikse og matche litt:p

Vedlegg

• Screenshot_20211211-091102_Gallery.jpg
    Screenshot_20211211-091102_Gallery.jpg
    1,2 MB · Visninger: 58
Noen som har peiling på hvor jeg kan finne mønster til en slik jakke/cardigan ? :Heartpink Har forelsket meg helt i den, skulle vi få jente så skal et familiemedlem strikke den som en del av hentesettet :love7

Vedlegg

• 8918AEA7-F126-475A-BE01-443E7F6C617A.png
    8918AEA7-F126-475A-BE01-443E7F6C617A.png
    8,7 MB · Visninger: 46
Jeg kommer til å strikke opp en del bleiebukser. Er ferdig med en nå. Fine til sommerbruk, men også fine på høst/vinter med body og strømpebukse under

Jeg kommer til å strikke opp en del bleiebukser. Er ferdig med en nå. Fine til sommerbruk, men også fine på høst/vinter med body og strømpebukse under

Har du noen fine eksempler?:angelic: Gjerne som ikke er så altfor vanskelige, har bare strikket litt før!

Skulle ønske jeg var flinkere å strikke. Har hatt noen prosjekter, men må ha krisehjelp hele tiden når jeg gjør feil. Mamma er en mester i alt håndarbeid, også strikking, men hun liker ikke å strikke. Hekle derimot er hun ivrig på. Vet noen av dere om oppskrifter på babytøy som kan hekles?

Back
Topp