Strikke hentesett

Iselin❤️

Glad i forumet
MayDay2021
Jeg er ingen god strikker, helt nybegynner.
men jeg kunne tenke meg å strikke et hentesett til jenta i magen :dummy1:

noen som har tips til hvor jeg kan kjøpe komplette pakker, sånne med garn og oppskrift og helst også det som trengs av pinner/knapper osv?
Burde man til fysisk butikk (bor ikke særlig lokalt) eller kan man fint bestille på nett?
Og hvilke sett og evt garntyper som kan være greit å strikke i? Både mht nyfødt og mai mnd.

På forhånd takk!:)

Det finnes en del pakker du kan kjøpe med både oppskrift og garn, men pinner og knapper må som regel kjøpes utenom..
Det står i oppskriften hvilke pinner du trenger :)

Jeg strikker på en romper med jakke nå, og det strikker jeg i Lille Lerke fra Dale garn.

Du får nok best hjelp i en butikk hvor de kan bidra med oppskrifter tilpasset hvor mye du kan, og garn, pinner osv :)

Lykke til :happy:

Er du nybegynner ville jeg tatt meg en tur i en butikk og spurt om råd :-) bor ikke særlig sentralt selv så vet hvordan det er. Det tar liksom en halv arbeidsdag å reise til byen... Da får du kanskje noen gode tips og triks. Vet at det finnes enkle oppskrifter der du strikker ribbestrikk frem og tilbake og syr sammen til slutt. :)

Jeg er ingen god strikker, helt nybegynner.
men jeg kunne tenke meg å strikke et hentesett til jenta i magen :dummy1:

noen som har tips til hvor jeg kan kjøpe komplette pakker, sånne med garn og oppskrift og helst også det som trengs av pinner/knapper osv?
Burde man til fysisk butikk (bor ikke særlig lokalt) eller kan man fint bestille på nett?
Og hvilke sett og evt garntyper som kan være greit å strikke i? Både mht nyfødt og mai mnd.

På forhånd takk!:)
I strikkepakker så er det som oftest bare garn og oppskrift, så kan være greit å ta turen til en strikkebutikk å få hjelp med knapper og pinner og alt som hører med :) De har nok også gode råd for enkle prosjekt å starte med også. Jeg fikk en "selmas sovedragt" til sønnen min sist, den er ganske enkel og veldig praktisk, men han kom i september så den er muligens varm for maibarna :oops:

Back
Topp