Strikke/hekle til babyen?

FruAH

Glad i forumet
På fredag skal vi på ordinær UL og kanskje vi får vite kjønn? Har en gutt fra før, så har jo endel, men har lyst til å strikke noe til babyen også :-) Skriv gjerne inn linker til fine hentesett som inspirasjon!

Siden sist baby har jeg lært meg å hekle litt så det har blitt endel babybootes. Her er noen av dem:

Jeg har heklet opp en del som skal selges på julemesse i november, men da er jeg sikkert litt opptatt så venninna mi skal selge for meg ;-) Synes de er veldig søte!

Også gleder jeg meg til å bruke dette fine babyteppet (til venstre) i havskum:

Ellers så har jeg en hobbyblogg hvis noen har lyst til å se: http://fruheimstad.blogspot.no/

Du har heklet såå mange fine ting! Skal øve meg litt til så kanskje jeg får heklet litt til min baby også.. Spennende å se hva dere får denne gangen da!=D
Her er svigerfamilien spesielt veldig opptatt av hva det blir og forrige gang blei de SUPERglade, men denne gangen trur jeg de blir litt "skuffa":P
Men jeg er storfornøyd og var kun redd for om barnet var friskt eller ikke jeg.. 
Kanskje vi kan trille rundt på julemessa sammen:D

lillevirre skrev:
Du har heklet såå mange fine ting! Skal øve meg litt til så kanskje jeg får heklet litt til min baby også.. Spennende å se hva dere får denne gangen da!=D
Her er svigerfamilien spesielt veldig opptatt av hva det blir og forrige gang blei de SUPERglade, men denne gangen trur jeg de blir litt "skuffa":P
Men jeg er storfornøyd og var kun redd for om barnet var friskt eller ikke jeg.. 
Kanskje vi kan trille rundt på julemessa sammen:D

Takk for det :-) Satser på at formen er bra etter fødsel innen julemessa så da kan vi nok trille ja :-) for meg spiller ikke kjønnet noen rolle, men et altfor nysgjerrig til å ikke vite det :-p men jeg er litt svimete skjønner jeg... Fikk brev om at jeg hadde ultralyd på torsdag i tillegg til den på fredag så da ringte jeg og sa at jeg har fått to timer. Så da ble det torsdag istedet for fredag. Gleder meg!

Så nydelige de bootesa var!! Skulle ønske jeg var god på sånt, men nei... (egentlig ett under at jeg faktisk fikk en C på lærerhøgskolen i forming! haha)

Jeg kan strikke skjerf da! En linje rett og en vrang tilbake osv :-P Men tror ikke babyen har bruk for det med det første...

Så flink du er :)
De bootsa var jo bare helt fantastiske.

selge du??? :D

Så fine boots! Skulle ønske jeg kunne sånt, dessverre har jeg null talent så fort det kommer til strikking/hekling/sying og egentlig alt med tøy og stoffer... har en bestemor her som gleder seg til å strikke teppe da :D

Takk for hyggelige kommentarer :-) jeg produserer nå til en julemesse, men er snart ferdig med dem. Pleier ikke å ta bestilling, men selge det jeg har ferdig (liker ikke tidspress..:-p) så det går jo an å komme med ønsker om farger så kan jeg hekle opp noen ekstra for salg :-) tar kr 200,- inkludert porto pr par. Sålen på bootiesene er 10 cm så størrelsen er ca 0-4 mnd kommet litt an på foten da. Litt store til nyfødt. De er heklet i merinoull/babymerinoull så de passer fint på vinteren :-)

Åhh, I wish eg kunne hekle. Og at eg hadde tålmodighet! Til førstemann strikka eg faktisk ein heil cardigan! Nr to begynte eg på sokker, men då eg hadde strikka ein kom eg på at eg måtte strikke ein til... Og det er snakk om SMÅ sokker altså...

Tar du imot bestilling+? Syns de små søte hvite ballerinaskoene var så søte? Hva tar du for evt. de og et par boots ? :)

Så flink du er! Skulle ønske jeg hadde litt av ditt talent :)

Her skal min mor strikke hentesett og så har jeg en svigermor som er glad i å strikke, så rengner med (håper værtfall! :p) at lille knøttet får seg litt strikkeklær :)

Har ikke heklet noe særlig til babyen ennå siden jeg ikke vet kjønn ennå, men har heklet lappeteppe i blå og hvit, samt lilla og hvit :)
Kjenner jeg ble litt inspirert nå, og har lyst å vise frem litt av hekleriene mine... Lager en egen tråd så jeg ikke kupper din tråd jeg :)

så masse fint du har laga :) elser alle bootsene dine! skal si du har laga mange par :D

min mamma har fått dilla på å hekle converse sko, så har fått en del sko i ulike farger. de er ganske kule de og :)  er gøy med sko :D

nå fikk jeg masse inspirasjon og motivasjon til å lage masse fint! veldig fin blogg :D

Maria med 2 små skrev:
Tar du imot bestilling+? Syns de små søte hvite ballerinaskoene var så søte? Hva tar du for evt. de og et par boots ? :)

Jeg selger bare av det jeg har, men nå har jeg jo noen par liggende :-) for et par ballerina+ et par booties ville jeg tatt 300 totalt inkludert frakt. (100 for ballerina)

Wow! Så mye fint :-)

Har heldigvis familie som er strikkegale så blir nok mye strikkeklær på babyen, ble hvert fall det på nr. 1 ;-) Men kan strikke og hekle litt selv og hvis jeg vil, merker jeg blir motivert av dette da :-)

FruAH skrev:

Maria med 2 små skrev:

Jeg selger bare av det jeg har, men nå har jeg jo noen par liggende :-) for et par ballerina+ et par booties ville jeg tatt 300 totalt inkludert frakt. (100 for ballerina)

Må bare vite sikkert att det er ei jente i magen først ;)

Back
Topp