Strikke hals på genser

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Nå trenger jeg litt hjelp. Strikker genser til guttene og kommet til halsen. Der skal jeg ta de 29 midterste maskene over på hjelpepinne til hals. Skal da yttermaskene for å kalle dem det på samme pinne eller må de har hver sin pinne?? (Strikket på rundpinne til nå og holdt på med bakstykket til nå).

Skal ifølge oppskriften felle 1 maske annenhver omgang på halsen. Strikkes halsen samtidig som jeg strikker ferdig sidene av halsen eller tas halsen til slutt? Her nå det inn med teskjeer :)
 
Jeg er ikke helt sikker uten å se oppskriften,men det er nok slik at du nå jobber bare på fremstykket? Når du da tar av 29 masker midt på til hans blir det jo to endestykker fremme,på høyre og venstre side av halsen. Jeg vil anta at de skal strikkes frem og tilbake hver for seg.

Hvis du strikker med rundpinne kan bpde de midterste maskene og andre masker du skal strikke senere stå på samme pinne,men du må IKKE strikke dem. Det er en grei måte å sørge for å ikke miste masker av hjelpemidler osv.

Tenker at du nå egentlig skal strikke skulder,og felle til hals mot halsåpningen. Når alt er strikket, så sitter du med 29m fremme,og en felling mot hals på hver side. Da skal du ganske sikkert plukke opp masker fra sidene slik at du kan strikke vrangbord til hals. Vet ikke om jeg klarer å forklare deg her. :) gir det noen mening?

Det skal jo ikke bli lange tråder som strekkes over åpninger i genseren osv.
 
Back
Topp