Strikke genser

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg vil strikke en genser, men finner ikke det mønsteret jeg leter etter. Jeg vil strikke en ensfarget herregenser, det kan eventuelt være mønster i form av rett og vrang, med raglanfelling. Jeg ønsker å bruke garnet Nepal, pinnestørrelse ca 5-6. Jeg pleier å bruke garnstudio for gratis oppskrifter, men jeg finner ikke noe der. Er det noen som har en oppskrift som passer, eller som vet hvor jeg får kjøpt en?

Jeg vil strikke en genser, men finner ikke det mønsteret jeg leter etter. Jeg vil strikke en ensfarget herregenser, det kan eventuelt være mønster i form av rett og vrang, med raglanfelling. Jeg ønsker å bruke garnet Nepal, pinnestørrelse ca 5-6. Jeg pleier å bruke garnstudio for gratis oppskrifter, men jeg finner ikke noe der. Er det noen som har en oppskrift som passer, eller som vet hvor jeg får kjøpt en?
Vet du skriver at du har sett på garnstudio, men har du sett denne? Føler den oppfyller kravene dine :)

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7785&cid=1

Petiteknit har noen fine synes jeg:)

Der fant jeg en som ser ut som det jeg leter etter, men den er strikket ovenfra og ned. Det har jeg aldri gjort før. Men så har jeg bare strikket 1 grensen i hele mitt liv da :hilarious:

Der fant jeg en som ser ut som det jeg leter etter, men den er strikket ovenfra og ned. Det har jeg aldri gjort før. Men så har jeg bare strikket 1 grensen i hele mitt liv da :hilarious:

Nå er jeg nybegynner så har ikke strikket så mye men har strikket en som var ovenfra og ned og jeg synes det var veldig greit:-)

Har hørt andre som har sagt at det er lettere å strikke genser/jakke ovenfra og ned for det gir mindre montering etc:-)

Nå er jeg nybegynner så har ikke strikket så mye men har strikket en som var ovenfra og ned og jeg synes det var veldig greit:)

Har hørt andre som har sagt at det er lettere å strikke genser/jakke ovenfra og ned for det gir mindre montering etc:)

Hmmm. Det kan hende. Jeg bare liker ikke å øke, det blir så lett hull selv om jeg strikker masken vridd rett. Mamma sa jeg skulle gjøre det for å unngå hull, men jeg har ikke så mye hell med det.

Hmmm. Det kan hende. Jeg bare liker ikke å øke, det blir så lett hull selv om jeg strikker masken vridd rett. Mamma sa jeg skulle gjøre det for å unngå hull, men jeg har ikke så mye hell med det.

Hmmm, jeg har strikket feks den begynnerjakken til petiteknit og der er det raglanøkninger som steikkes med kast og vridd rett som gir slike små hull i overgangene (skal være slik). Ser hun har samme teknikken i endel andre oppskrifter men sikkert ikke alle.

Hvilken av genserene var det som var lik den du hadde sett for deg da?

Hmmm, jeg har strikket feks den begynnerjakken til petiteknit og der er det raglanøkninger som steikkes med kast og vridd rett som gir slike små hull i overgangene (skal være slik). Ser hun har samme teknikken i endel andre oppskrifter men sikkert ikke alle.

Hvilken av genserene var det som var lik den du hadde sett for deg da?

https://www.petiteknit.com/collecti...cts/hanstholm-sweater-1?variant=1359046049800

Spørs om den er for vanskelig for meg enda. Må litt i tenkeboksen på den der altså. Den var fin, og helt enkel. Slipper å styre med forskjellige farger og greier.

Back
Topp