Jeg har planer om å strikke en helt enkelt genser istarten men problemet er at jeg forstår ikke hvordan folk får armene til å henge sammen med resten av genseren

haha. Føler meg som er dust, men forstår meg ikke på alle disse forkortelsene som står på oppskriftene ..
Det finnes flere forskjellige måter å feste ermene på; man kan sy ermene på (feks med symaskin) eller man setter begge ermene og selve genseren (ofte kalt bolen) inn på samme pinne og strikker de sammen. Personlig syns jeg det som kalles raglanfelling er den enkleste måten å feste ermene på, men rundfelling er også greit for nybegynnere. Å sy ermene på er ofte vanskeligere, det krever litt trening å få det fint, så ville unngått det var jeg deg.
Som nevnt; i en strikkebutikk får du ofte god hjelp med oppskriftene - sånn som å tolke forkortelsene. Har du noen strikkebutikk i nærheten av der du bor? Hvilke slags mønster er det du har sett på så langt - jeg syns det er stor variasjon i hvor lett oppskriftene er å følge ( og stor variasjon i vanskelighetsgrad )?