Strikke bunad

Calypso

Elsker forumet
Hvor lang tid tar det egentlig å strikke en bunad til gutt (hvis man setter av 1,5t effektiv strikking pr.dag)? Er det veldig mye jobb, eller?

Har såå lyst på en hjemmestrikka bunad til guttungen, men så strikker jeg jo ikke selv og jeg vil ikke spørre farmora hans hvis det er alt for mye arbeid[8D]
Noen som har oppskrift, forresten?[:)]

Det tar noen timer ja...1,5 timer per dag..? Hvor mye skal du strikke da? Bukse, vest?

Jeg strikker en jentebunad i str 4år og en guttebunad i str 2år akkurat i disse dager, jeg har satt av ca 16 dager på hver ca, og håper jeg blir ferdig før 17.mai, hehe..

Men jeg strikker noe mere enn 1 1/2 time hver dag [8D] Kan ikke konkret si hvor mange timer jeg har brukt.

Jeg strikker forresten disse:

Hehe, ja altså, jeg veit ikke hvor mye man pleier å strikke pr.dag, jeg[8D]
Vest, bukse og strømper tenkte jeg på..[:)]

De var fine, strikketrollet! Så det er ikke mye jobb om man kan strikke?[8D]
Da tror jeg isåfall jeg skal høre med farmora om hu vil strikke en til neste 17.mai![:D]

Sjekk bloggen min, der ligger det en bunad som jeg har strikket nesten ferdig. På nikkersen og bolen til jakken brukte jeg ca 4 dager. Satt litt mere enn 1.5t pr dag. Men syntes det var fort gjort egentlig. Jeg har og endel oppskrifter om du bil ha.

ORIGINAL: frøkenblaa

Sjekk bloggen min, der ligger det en bunad som jeg har strikket nesten ferdig. På nikkersen og bolen til jakken brukte jeg ca 4 dager. Satt litt mere enn 1.5t pr dag. Men syntes det var fort gjort egentlig. Jeg har og endel oppskrifter om du bil ha.

Den var også veldig fin!
Tar gjerne imot oppskrifter![:D]

Back
Topp