Strikk

• Trådstarter Trådstarter jc
  • Opprettet Opprettet

jc

Gift med forumet
Holder på å stikke genser til storebror, i deilig alpaca :)
Flere som strikker?uploadfromtaptalk1357649459944.jpg

Sent from my GT-N7000 using BV Forum

Har prøvd hekling noen ganger, men får det ikke til:mad:
Jeg er venstrehendt, så det blir bare knoting... Skulle ønske jeg fikk det til, men har ikke nok tålmodighet til å prøve lenge om gangen:oops:

Hekling er gøy =). Går en del fortere rett og slett. Men ser problemet med venstrehendten ja.

Har heklet teppe, kjole, lue og tøfler. Strikket tubesokker i samme farge som kjolen. Tenkte kjolen og tubesokkene skulle være hjemreise antrekk. Har en strikket dress fra første som jeg har brukt til begge jeg har, og tar den med som yttertøy til jenta til hjemreise. Gleder meg.

Skulle ønske jeg kunne strikke, men holdt meg til hekling

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Jeg har strikket body, sokker, votter og lue til den lille nå. Men har tatt litt pause.. Tenkte jeg skulle strikke noen skikkelig lange tubesokker som går helt til låret, men det er ikke sikkert det blir på denne siden av fødselen. Jeg har også sydd et sett med body og bukse og heklet nesten ferdig et vognteppe.

Ah, glemte jo å skryte av deg. Så pent du strikker! Og veldig fine farger :)

Den bodyen som er på avataren min (tror det var det det heter...), har jeg strikket. Laget to sånne i babyalpaca, med lange tubesokker til.
Så har jeg strikket en ribbebukse.
Jeg er en periodestrikker, så må det være enkle mønster....er ikke så flink. Heldigvis kan jeg ringe mamma når jeg står fast med oppskriftene, så forklarer hun så godt hun kan :)

Jeg er også periodestrikker, spesielt på høsten strikker jeg en del. Resten av året er det mye mindre, om noe i det hele tatt.
Er det fuglemammabodyen du har bilde av? Jeg strikket en som heter benjamins voksebody, fant oppskrift på ravelry.

Har strikket en del selv, og fått en del fantastiske ting av naboen!!!

• Liker
Reactions: jc
Ja det er fuglemamma bodyen, liker at det er omslag :-)
Jeg har ikke sett den benjamins voksebody, må lete etter den :-)

Jeg liker egentlig fuglemammas bedre, men jeg hadde ikke oppskrift.. Så da ble det den jeg fant på nettet den kvelden jeg ville sette i gang :p

Periodestrikker her også.. Akkurat nå har jeg rett og slett ikke ro på meg.. Også er det liksom ingenting jentene trenger i ull akkurat nå heller.. Mulig jeg strikker et sett i neste størrelse til storesøster når permisjonen er i gang.. Men foreløpig går all min fritid med til å vaske og ordne klart til babyen, så får jeg heller ta andre ting når babyen er kommet:)

Jeg liker egentlig fuglemammas bedre, men jeg hadde ikke oppskrift.. Så da ble det den jeg fant på nettet den kvelden jeg ville sette i gang :p
Jeg har den, kan ta bilde av oppskriften å sende deg om du vil :-)

Jeg har den, kan ta bilde av oppskriften å sende deg om du vil :)

Takk, men jeg har fått tak i den etterpå :) Jeg er slik at hvis jeg ikke kan sette i gang der og da, så blir det nok ikke. Jeg kan ikke bestille garn på nettet og vente i to uker før jeg kan begynne, da er all motivasjonen borte..

Takk, men jeg har fått tak i den etterpå :) Jeg er slik at hvis jeg ikke kan sette i gang der og da, så blir det nok ikke. Jeg kan ikke bestille garn på nettet og vente i to uker før jeg kan begynne, da er all motivasjonen borte..
Hehe, sånn er jeg og!

Flinka! Helka litt før men nå har jeg ikke hatt orken

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Back
Topp